מגמה מעורבת בבורסות אסיה; מניית נינטנדו מזנקת בכ-10%

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים ברקע להצהרת הריבית של הפד אתמול ■ ביפן פורסם נתון התפוקה התעשייתית שעלה ב-0.8% ביוני - מעל הצפי ■ מניות הרכב ביפן, ביניהן ניסאן, מיצובישי ומאזדה, מזנקות ברקע לדוחות כספיים

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות. הסוחרים בשוק מגיבים להצהרת הריבית של הפד שפורסמה אתמול וכן לעונת הדוחות שנמצאת בעיצומה.

 

 

הפד אומנם לא הודיע אתמול בהצהרת הריבית על המועד הראשון שבו בכוונתו לשנות כיוון ולהעלות את הריביות, אך ציין כי שוק העבודה השתפר ויש להמתין לשיפור נוסף וכן להגעה ליעד אינפלציה של 2% לפני שהוא יתחיל לנקוט במדיניות מרסנת. בשווקים בכל, מקרה, ממשיכים להעריך שהפד יעלה את הריביות כבר בספטמבר.

הבורסה בשנגחאי נסחרת ביציבות עם נטייה לירידות קלות וזאת לאחר ששלשום הבורסה צנחה ביותר מ-8%, הירידה היומית החדה ביותר שלה מאז 2007. הרשויות בסין הודיעו כי הן חוקרות את הנפילה הפתאומית בשוק המניות. יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד התייחסה אתמול לתנודתיות בשוק המניות הסיני ואמרה כי הכלכלה הסינית חזקה וגמישה ואמורה לעמוד בטלטלות חזקות של שוק המניות.

ביפן פורסם היום כי התפוקה התעשייתית עלתה ב-0.8% ביוני, מעל הצפי בשוק ולאחר ירידה של 2.1% בחודש הקודם.

מניית נינטנדו מזנקת בחדות ביפן לאחר שדיווחה אתמול על תוצאותיה לרבעון הפיסקאלי הראשון שלה ועקפה את התחזיות. גם מניות ניסאן  נסחרות בעליות לאחר שיצרנית הרכב דיווחה על זינוק של 58% ברווח התפעולי הרבעוני. היום אמורות לדווח יצרניות הרכב מאזדה  ומיצובישי  ובינתיים נסחרות בעליות של יותר מ-1%.