נעילה מעורבת בוול סטריט לאחר המאקרו; אורבוטק זינקה

כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השני ב-2.3% לעומת צפי לצמיחה של 2.8% ■ מבול דוחות כספיים לפני ואחרי הפתיחה ■ סטרטסיס צנחה בכ-10.5% לאחר הדוחות, פרוקטר אנד גמבל ירדה ב-4%

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת לאחר ירידות בפתיחה, בהמשך להודעת הפדרל ריזרב אתמול ולאחר נתוני מאקרו הבוקר ומבול דוחות לרבעון השני.

בזירת המאקרו פורסמו היום לפני הפתיחה (15:30) תביעות האבטלה השבועיות, שעלו ל-267 אלף תביעות ראשוניות לדמי אבטלה, מ-255 אלף בשבוע הקודם. צפי הכלכלנים עמד על 275 אלף.

באותה שעה פורסמה גם הקריאה המקדמית לצמיחת התמ"ג ברבעון השני והיא הצביעה על צמיחה של 2.3% לעומת צפי לצמיחה של 2.8% בכלכלת ארה"ב ולעומת צמיחה של 0.6% ברבעון הראשון של השנה (תיקון להתכווצות של 0.2% לפי הנתון הקודם).

הפדרל ריזרב הותיר אתמול את הריבית ללא שינוי אך בדבריו היו רמזים כי היא צפויה לעלות בחודש ספטמבר לראשונה מאז 2008. מהודעת הפד עולה כי חברי הבנק המרכזי מרוצים יותר מהכיוון אליו הולכת הכלכלה האמריקנית: "שוק העבודה המשיך להשתפר, עם תוספת סולידית של משרות וירידה בשיעור האבטלה", נכתב. הפד הודיע כי הוא מעריך ש"יהיה נכון להעלות את הריבית כשהוא יראה שיפור נוסף בשוק העבודה וכשהוא יהיה מספיק בטוח שהאינפלציה תעלה לכיוון ה-2% בטווח הזמן הבינוני". בפגישה הקודמת, ביוני, בכירי הפד עדכנו את תחזיותיהם, שמצביעות כעת על שתי העלאות ריבית ב-2015. בסוף השנה הריבית צפויה לעמוד כבר על 0.6%.

אלעד שמש, סמנכ"ל המחקר והברוקראז' בקולמקס (Colmex) בית השקעות, מציין כי "המשקיעים אוהבים מאוד את הקו השקול של הפד המאפשר הסתגלות ואמון במקבלי ההחלטות. בחדרי העסקאות מורגשת ירידה נוספת בביקוש למכשירי גידור קצרים אך במקביל אין ירידה בביקוש למכשירי גידור ארוכים. התנהגות עקומת הביקוש למכשירי הגידור השונים מאשרת את התיאוריה כי המשקיעים ממשיכים ליהנות מהעליות בשווקים בעקבות היעדר חלופות לכסף ובמקביל מבינים כי לא לעולם חוסן".

יועץ השקעות בכיר: "גל העליות במניות מסתיים"

מבול דוחות

פרוקטר אנד גמבל דיווחה על רווח של 1 דולר למניה ברבעון האחרון לעומת צפי אנליסטים לרווח של 95 סנט למניה. ההכנסות עמדו על 17.79 מיליארד דולר ברבעון לעומת צפי להכנסות של 17.9 מיליארד דולר.

לינקאין צפויה לדווח לאחר סיום המסחר על רווח של 30 סנט למניה, לעומת 51 סנט למניה אשתקד.

חברת נייס דיווחה על זינוק של 21% ברווח הנקי ברבעון השני של השנה ל-70 סנט למניה (43 מ' ד'), בעוד האנליסטים ציפו ל-66 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-235 מיליון דולר, גידול של 6%.

אורבוטק הישראלית דיווחה על עלייה של 67% בהכנסות לכ-189 מיליון דולר. הרווח הנקי (Non-GAAP) צמח בכ-118% לכ-22.9 מיליון דולר שהם 53 סנט למניה, לעומת הצפי ל-51 סנט למניה ברבעון השני.

ConocoPhillips דיווחה על רווח של 7 סנט למניה ברבעון לעומת צפי לרווח של 4 סנט למניה, לעומת 1.61 דולר למניה בתקופה המקבילה.

סטרטסיס דיווחה כי ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-182.3 מיליון דולר לעומת 178.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי (GAAP) ברבעון השני הסתכם ב-22.9 מיליון דולר, או 55 סנט למניה (בדילול מלא), בהשוואה להפסד נקי של 173,000 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

אמש אחרי הנעילה פייסבוק דיווחה על ירידה של 9% ברווח ל-719 מיליון דולר ברבעון השני, שהם 50 סנט למניה, לעומת הצפי לרווח של 47 סנט למניה. ההכנסות עלו ב-39% ל-4.04 מיליארד דולר.

חברת סיוה דיווחה היום כי הכנסות החברה ברבעון השני גדלו ב-45% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-13.4 מיליון דולר, ברף העליון של תחזיותיה ומעל תחזיות האנליסטים. בנטרול רישום עלות האופציות לעובדים והוצאות הקשורות לרכישת RivieraWaves, הסתכם הרווח התפעולי ב-1.2 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 700 אלף דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-1.3 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 100 אלף דולר ברבעון המקביל. ההכנסות ברבעון השלישי צפויות להסתכם ב-15-16 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 14.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ו-13.4 מיליון דולר ברבעון הקודם.

מנגד, Whole Foods Market ו-Wynn Resorts פיספסו את תחזיות השוק.