ריט 1 מערימה קשיים על רכישת 58% מבית פסגות

ריט 1, המחזיקה כיום 42% משטחי המשרדים בבית פסגות, טוענת כי יש לה זכות סירוב המאפשרת לה להיכנס בנעלי איי.די.איי כרוכשת ■ באפריקה נכסים הנמנית עם המוכרים בעסקה מציינים כי "החברה דוחה את ההודעה ואת זכות הסירוב הנטענת"

בנין בית פסגות / צלם: איל יצהר
בנין בית פסגות / צלם: איל יצהר

עסקת הרכישה של כ-58% מהזכויות במגדל "בית פסגות" שנמצא ברחובות רוטשילד ואחד העם בת"א, לידיאיי.די.איי ביטוח עלולה להיקלע למאבק משפטי: אפריקה נכסים, הנמנית עם המוכרים בעסקה, מדווחת כי תידרש לפתור חילוקי דעות שהתעוררו מול חברת ריט 1, המחזיקה כיום 42% משטחי המשרדים בבית פסגות ושטוענת כי יש לה זכות סירוב המאפשרת לה להיכנס בנעלי איי.די.איי כרוכשת. ואולם, באפריקה נכסים מציינים כי "החברה דוחה את ההודעה ואת זכות הסירוב הנטענת".

לפי שעה, טענתה של ריט 1 הינה בדבר הזכות שקיימת לה ואינה קריאה למימוש הזכות. במקביל, באיי.די.איי ביטוח מפרטים בדוחות הרבעוניים שפורסמו היום כי נמסר להם שלטענת ריט 1 זכות הסירוב שבידה מתייחסת ל-18% מבית פסגות. באיי.די.איי מפרטים כי נמסר להם מהמוכרים בעסקה שאם יש זכות סירוב בידי ריט 1 אז היא רלבנטית "רק" לגבי שטחים המהווים 6% מבית פסגות.

כמו כן, מהדוח הרבעוני של איי.די.איי ביטוח עולה כי לצד התמורה שתשולם למוכרי 58% מהנכס - 235 מיליון שקל, ישנן הוצאות נוספות, כך שסך העלות הכוללת של העסקה תעמוד על 252 מיליון שקל. כמו ציינה החברה כי השוכרים בממכר שהיא תקנה משלמים שכר דירה שנתי של כ-17 מיליון שקל.

ממשיכים לצמוח ולהרוויח

בתוך כך, איי.די.איי ביטוח, שבשליטת משפחת שנידמן ובניהול רביב צולר, ממשיכה להציג צמיחה בפעילותה ורווחיות גבוהה וגדלה. החברה, שפועלת באמצעות שני מותגי הביטוח - 9 מיליון וביטוח ישיר, מציגה גידול של כ-12% בהכנסות מפרמיות במחצית הראשונה של 2015 - לסך של 838 מיליון שקל, הודות ל"גידול מתמשך במספר הלקוחות ובהיקף הפעילות בכל הענפים".

בשורה התחתונה ממשיכה החברה להציג רווחים נאים וצומחים. הרווח הנקי והכולל במחצית היה כ-94 מיליון שקל, גידול של כ-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הכולל ברבעון השני לבדו היה כ-45.1 מיליון שקל. לפיכך, החברה נמצאת בקצב שנתי של כ-200 מיליון שקל רווח, דבר שאולי מצדיק את שוויה הגבוה בבורסה, שעומד על כ-2.6 מיליארד שקל.

כמו כן, החברה הודיעה על דיבידנד בהיקף של כ-75 מיליון שקל, שיחולק לבעלי המניות של החברה ב-6 באוגוסט.

עוד עולה מהדוחות, כי לפני ימים אחדים קנס הפיקוח על הביטוח את החברה בכ-280 אלף שקל.