מניית הערב: מזנקת כ-20% בעקבות דוחות ותחזית טובים

הנהלת לייבפרסון העלתה את הרף התחתון של תחזית הרווח השנתי לטווח של 12-15 סנט למניה, לעומת הקונצנזוס של 12 סנט

הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג
הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

חברת לייבפרסון פרסמה אתמול לאחר סיום המסחר בוול סטריט דוחות כספיים לרבעון השני. לייבפרסון הציגה ברבעון הכנסות של 59.3 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 16% (צמיחה אורגנית, בנטרול רכישה שבוצעה בשנה שעברה, של כ-3%), מעט מעל הקונצנזוס של 58.9 מיליון דולר. הרווח הנקי non-GAAP בנטרול הוצאות בגין ארגון מחדש עמד על 2 סנט למניה, סנט אחד מעל הצפי.

כלכלני אופנהיימר מציינים היום בסקירה שפרסמו כי "בניגוד לחשש המשקיעים להמשך החולשה מהרבעון הקודם אנו מעודדים מההתייצבות בפעילות החברה אך מעריכים כי תהליכי המעבר לפלטפורמת LiveEngage החדשה צפויים לקחת זמן רב, כאשר התחרות העזה בפתרונות לניהול הצ'אט עלולה להעיק על קצב הצמיחה העתידי. אנו נותרים בדעה זהירה כלפי לייבפרסון נוכח ההאטה בקצה הצמיחה האורגנית אל מתחת ל-10% והתהליכיםה ארוכים של מעבר לקוחות החברה לפלטפורמה החדשה".

הנהלת לייבפרסון סיפקה תחזיות בהתאם לצפי הקונצנזוס. ברבעון השלישי 2015 צופה החברה הכנסות בטווח 60.5-61.5 מיליון דולר (צמיחה של 15%-17%), עם רווח non-GAAP של 3-4 סנט למניה.

בשנת 2015 צופה החברה הכנסות של 243-247 מיליון דולר, זהה לתחזית הקודמת ובדומה לקונצנזוס של 245 מיליון דולר (צמיחה של 16%-18% וצמיחה אורגנית של 3%-5% להערכת אופנהייר). בנוסף, הנהלת החברה העלתה את הרף התחתון של תחזית הרווח השנתי לטווח של 12-15 סנט למניה, לעומת הקונצנזוס של 12 סנט.

בצד החיובי, מציינים באופנהיימר, פלטפורמת ה-LiveEngage החדשה הוטמעה בקרב כ-25% מלקוחות לייבפרסון, כאשר במקביל הורידה החברה את קצב הגידול בהוצאות התפעוליות לרמה הנמוכה ביותר ב-7 השנים האחרונות. פעילות PFP גדלה לנתח של 10% מסך ההכנסות, זאת למרות אבדן חברת AT&T בתור לקוח ברבעון הקודם.

בצד השלילי, קצב הצמיחה האורגנית עמד על 3% בלבד, כאשר מספר העסקאות בתחום הארגוני ירד ל-129 (ירידה רבעונית של 12%). במקביל, שיעור הרווח התפעולי non-GAAP ירד ל-0.7%, רמתו הנמוכה מזה למעלה מעשור.

בשורה התחתונה, באופנהיימר משמרים המלצת Perform למניית החברה.