ראש השב"כ לשעבר: "אין הבדל בין ה-KKK לשורפי התינוק"

פיגוע הטרור בכפר הפלסטיני דומא ואירוע הדקירה במצעד הגאווה מוציאים אלפים לשורה של הפגנות מחאה נגד האלימות וההסתה ■ בין הדוברים: נשיא המדינה ריבלין ויו"ר האופוזיציה הרצוג

כרמי גילון / צילום: יונתן בלום
כרמי גילון / צילום: יונתן בלום

אחרי יומיים של פיגועים ופשעי שנאה, שבהם נשרפה משפחה שלמה בכפר דומא שבשומרון ושישה נפצעו מדקירות במצעד הגאווה, הערב (מוצ"ש) הגיעה השעה של המחאה וההזדהות, כשאלפים יצאו לרחובות לעצרות ברחבי הארץ.

בגן מאיר בתל אביב העצרת שתוכננה לזכר קורבנות הרצח בבר נוער - הפכה לעצרת מחאה בעקבות פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בבירה. בראש הנואמים - הנשיא לשעבר שמעון פרס. "ראוי בערב זה להוריד את המסכות", אמר פרס.

"מי שמכנה את מצעד הגאווה כמצעד בהמות אל יתפלא כשמורמת סכין על נערה בת 17. מי שמסית נגד אזרחי ישראל הערבים, שלא יתפלא כי מציתים כנסיות, מסגדים ולבסוף שורפים תינוק חי בשנתו! אנו נתקלים היום במצב בו עלינו לשאת את החרדה העמוקה לגורל מדינתנו".

בכיכר רבין בתל אביב התקיימה העצרת תחת הכותרת "די להסתה ודי לאלימות". יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג נשא דברים: "טרור הוא טרור נקודה.מחבלים הם מחבלים נקודה. בין אם הם חבלים יהודים ובין אם הם מחבלים מוסלמים".

הרצוג קרא לראש הממשלה נתניהו לפעול בעוצמה נגד המפגעים ואמר: "העם היהודי בארץ ובעולם בוש ונכלם על מעשים שנעשו בידי בני עמנו ובאנו לכאן להביע צער עמוק ולבקש סליחה בשמם של ישראלים ויהודים מן הארץ ומן העולם על הפשע הזה".

נאסר דוואבשה, דודו של עלי הפעוט שנרצח התקשה לעצור את הדמעות כשנשא דברים. "אנחנו מודים לכל מי שעומד לצדנו בשעה קשה זו, אנחנו מבקשים ומקווים שזה יהיה הסוף של הסבל עבור העם שלנו. אנחנו לא יודעים מי הבא בתור אחרי עלי, אנחנו רק רוצים שזה ייגמר".

ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון אמר: "באתי לכאן לומר שאני כועס על כך שהפגנה הזו מתארגנת בת"א ולא בבית אל ועל כך ש'שלום עכשיו' ארגנו את זה ולא גוש אמונים". הוא הוסיף: "אין הבדל בין ה-KKK לשורפי התינוק. אתמול הזדעזענו מתמונת תינוק שרוף, מחר נתעורר לתמונת ערבי תלוי על עץ הזית בנחלתו ומחרתיים כומר ערוף על מזבח כנסייתו".

במקביל, בירושלים מתקיימת בכיכר ציון מחאה נוספת לקידום הסובלנות, בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין. הנשיא ביקר בחריפות את האחראים להצתה בכפר הפלסטיני, וספג מאז קללות ונאצות בעמוד הפייסבוק שלו. המשטרה נערכה לאבטח את שני האירועים בכוחות גדולים.

ובינתיים בבתי החולים ממשיכים הפצועים בשתי התקריות להיאבק על חייהם. בשיבא ובסורוקה מאושפזים בני משפחת דוואבשה, מצבם של ההורים מוגדר קריטי ונשקפת סכנה לחייהם. בבית החולים הדסה מוסיף להיות קשה מאוד גם מצבה של בת ה-16, שנפגעה מדקירות במהלך מצעד הגאווה בבירה.