נעילה חיובית בבורסה; טבע ירדה 1.5%, ג'ובוקיט זינקה 60%

טבע השיגה מימון בהיקף של קרוב ל-34 מיליארד דולר, לצורך עסקת רכישת אלרגן ■ כלכלני לאומי: רמת המחירים באפיקי האג"ח עדיין גבוהה מאוד ■ מחזור המסחר נותר דליל והסתכם בכ-448 מיליון שקל

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה של תל-אביב נחתם היום (א') בעליות קלות, למרות פערים שליליים במניות דואליות מרכזיות. בוול סטריט הסתיים המסחר ביום שישי בירידות קלות ומנגד בורסות אירופה סגרו בעליות קלות. בשוק האג"ח נרשמו עליות של עד 0.9% באג"ח השקליות הממשלתיות הארוכות. מחזור המסחר נותר דליל בסיום והסתכם בכ-448 מיליון שקל.

כאמור, בורסות ארה"ב ננעלו ביום שישי בירידות שערים קלות, בתום יום מסחר תנודתי, על רקע דוחות מאכזבים של חברות האנרגיה, שהכבידו על המדדים.

ביום שישי פורסם בארה"ב אחד המדדים החשובים ביותר של עלות העבודה בארה"ב, שהצביע על האטה חדה בצמיחה ברבעון השני, מגמה המצביעה על כך שהפד עשוי להתאזר בסבלנות ולהעניק לשוק זמן רב יותר להתאושש בטרם יתחיל בהעלאת שיעורי הריבית. על פי הנתון שהתפרסם, עלות השכר וההטבות שמשולמים לעובדים צמחו בשיעור נמוך של 0.2% בלבד ברבעון השני, כך לפני נתוני מדד עלות התעסוקה שפורסמו היום. נתון זה נמוך בהרבה לעומת עלייה של 0.7% ברבעון הראשון, והוא בא בהפתעה על רקע תחזיות לעלייה של 0.6% ברבעון השני.

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מציינים בסקירה השבועית כי למרות שהריבית נותרה יציבה בחמשת החודשים האחרונים למרות ייסוף חד בשקל, לפי הערכתנו, שילוב של המשך ייסוף של 3%-4% בשקל בשילוב עם סביבת אינפלציה נמוכה מהיעד עשויים להביא למרחבה מוניטארית נוספת (בפרט אם העלאת ריבית הפד תידחה לדצמבר). בכל מקרה, בנק ישראל לא ימהר להעלות את הריבית (לא לפני המחצית השנייה של 2016 ).

כלכלני לאומי מציינים בסקירתם השבועית על שוקי ההון כי רמת המחירים באפיקי האג"ח עדיין גבוהה מאוד, והתשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל ובישראל צפויות להמשיך ולעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני, כתלות בהמשך השיפור הכלכלי בעולם. סימני שאלה לגבי מידת ההאטה בפעילות הכלכלית בסין גברו בתקופה האחרונה, ונושא זה מהווה גורם סיכון עיקרי בכלכלה הגלובלית.

"אנו נמצאים בתחילתו של מעבר הדרגתי מסביבת אינפלציה שלילית לסביבת אינפלציה חיובית נמוכה. קצב האינפלציה המתומחר בשוק האג"ח משקף הערכה זו באופן חלקי בלבד. לכן, אנו ממליצים על מתן עדיפות לאפיק הצמוד למדד, על פני האפיק השקלי.. הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי. מומלצת אחזקה גבוהה יחסית בדגש על מניות חו"ל. בנוסף, שיפור מסויים הצפוי בפעילות הכלכלית בישראל בחודשים הקרובים תומך גם באפיק המנייתי בישראל", מציינים בלאומי.

טבע השיגה מימון לרכישת אלרגן

טבע השיגה מימון בהיקף של קרוב ל-34 מיליארד דולר, לצורך עסקת רכישת אלרגן, כך נמסר ביום שישי מהחברה. החברה הודיעה כי קיבלה מכתבי התחייבות מכעשרה בנקים בנוגע לרכישת אלרגן, בהם מריל לינץ' בנק אוף אמריקה, ברקליס, BNP פריבה, סיטי, קרדיט סוויס, סומיצומו מיצוי ו-HSBC.

טבע, אופקו, פריגו וכיל ירדו לאחר שחזרו מוול סטריט עם פערים שליליים של עד 2%, מנגד נייס סיימה בעליות לאחר שחזרה עם פער חיובי של כ-3.3%.

חברת אלקטרה נדל"ן דיווחה היום כי חתמה על הסכמים למכירת 5 נכסים בגרמניה ובהולנד שיחזקו את יחסיה הפיננסים ע"י הקטנת חוב הסולו שלה ויניבו לה יחד תזרים מזומנים גבוה של כ- 47 מיליון שקל.

ג'ובוקיט החזקות זינקה בחדות לאחר שדיווחה היום כי Viumbe LLC , חברה בת ‏בבעלות ‏מלאה ‏של ‏החברה ‏המאוגדת‏ בארה"ב, חתמה‏ על ‏הסכם ‏למסחור פירסום עם חברת יאהו.