המכונה המשומנת של גולן טלקום: מובילה בניודים ביולי

גולן טלקום גייסה כמעט 12 אלף מנויים נטו, והוט מובייל קצת מעל 9,000 ■ נראה שהוט מובייל פשוט ויתרה על שימור הלקוחות

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

ברוב חודש יולי חברת הוט מובייל הובילה בגיוסים בסלולר, אך לקראת הסוף מי שממשיכה ומנצחת על קו הסיום זו חברת גולן טלקום, שעוקפת אותה ובמונחי נטו רושמת את הגיוס הגדול ביותר עם כמעט 12 אלף מנויים, כשהוט מובייל מסיימת עם קצת מעל ל-9,000 גיוסים.

ללא ספק העובדה שגולן ממשיכה לקחת מנויים מחברות הסלולר הוותיקות ולהמשיך לשמור על מחירים נמוכים משרתת אותה במאבקים מול משרד התקשורת ומחזקת את מעמדה כמחוללת תחרות.

כמו תמיד, הוט מובייל ממשיכה לשלם את המחיר הכואב והקשה על שירות גרוע, שמוביל לכך שהחברה ננטשת בהיקפים הרבה יותר גבוהים מאשר גולן, מה שמלמד על הסנטימנט החיובי שיש כלפיה לעומת הסנטימנט השלילי שיש כלפי הוט - אחרת קשה להבין מדוע הוט מובייל ממשיכה להינטש בצורה כזו, ולמה הנהלת החברה לא מצליחה לצמצם את הנטישה, למרות המחירים הנמוכים ולמרות המבצעים וההטבות. ייתכן - וזו רק השערה - שבהוט מובייל לא באמת רוצים להילחם בנטישה, מפני שהדבר יחייב השקעות שהחברה לא רוצה להשקיע.

נזכיר כי הוט מובייל דיווחה ברבעון השני על גיוס של עשרות אלפי לקוחות חדשים, אך במקביל דיווחה על ירידה בהכנסות. זה אומר שהחברה מסבסדת את הפעילות הסלולרית שלה ומוכרת במחירים מאד נמוכים. ואם המחירים שלה כה נמוכים - איך ניתן להסביר את הנטישה הגדולה שהיא חווה מדי חודש, ומדוע שימור הלקוחות לא בולם זאת?

בקרב המפעילים הוותיקים, פלאפון ממשיכה להציג ביצועים טובים יותר מפרטנר ומסלקום, ונראה כי החברה ממש עובדת בשימור נתח השוק שלה ומנסה לצמצם נטישה - מה שעולה לה הרבה מאד כסף כנראה בהוצאה על משווקים שמגייסים ומשמרים לקוחות במחירים מאד נמוכים.

פלאפון איבדה ביולי 4,700 מנויים, פרטנר איבדה 8,863 מנויים, וסלקום איבדה 9,193 מנויים. ניתן לראות שפרטנר גייסה ביולי פחות מנויים מפלאפון וסלקום, אך בהיקפי נטישה היא השקיעה מאמץ וננטשה קצת פחות.

בקרב המפעילים הווירטואליים אין כל חדש. רמי לוי שומר על מומנט חיובי וממשיך לרשום גיוס נטו של 2,700 מנויים, בעוד יופון שנמכרה לפלאפון ממשיכה לאבד מנויים, וגם הום סלולר שנמכרה לסלקום ממשיכה לאבד מנויים במונחי נטו.

ניודים בסלולר יולי 2015
 ניודים בסלולר יולי 2015