חשד להצתה: שריפה ליד ירושלים, כביש 1 נחסם חלקית

(עדכון) - עשרה צוותי כיבוי ומטוסים עם חומר מעכב בעירה פועלים להשתלט על האש, שהתפשטה בחורש טבעי - ומאיימת על בתי תושבי מושב אבן ספיר הסמוך לבית החולים הדסה

שריפה בירושלים / צילום: מתוך הטוויטר של משטרת ישראל
שריפה בירושלים / צילום: מתוך הטוויטר של משטרת ישראל

שריפת חורש טבעי וצמחייה פרצה בצהריים (א') בדרום מערב ירושלים, בסמוך לשכונת עין כרם ולמושב אבן ספיר. בשל התפשטות האש, הוחלט לפנות חלק מתושבי המושב מבתיהם, בהתאם לקרבתם לאש, ובין המבנים שפונו גם גן ילדים שקיים חשש כי ייפגע מהדליקה. נבדק חשד כי מדובר בהצתה מכוונת.

בשל השריפה, כביש 1 נחסם מוקדם יותר לנסיעה, וכעת הכביש נפתח לכיוון מזרח לכלי רכב פרטיים ואוטובוסים בלבד. כלי רכב כבדים מופנים לכביש 443.

במקביל, למקום הוזנקו עשרה צוותי כיבוי מתחנת ירושלים וארבעה מטוסים עם חומר מעכב בעירה, לצד רכבי אספקת מים. כוחות קרקע ומטוסים נוספים הוכנסו לכוננות מיידית.

לאחר השריפה הגדולה שהשתוללה לפני יותר משבוע באזור בית שמש, במחוז ירושלים של כיבוי אש דיווחו על עלייה במספר השריפות לעומת השנה שעברה. הסיבה למרבית הדליקות, אומרים במחוז, היא הצתות או רשלנות. סיבות נוספות הן משחקי ילדים וגם תקלות חשמל.

רב-סל ראשון (רס"ר) שלומי סעדון, כבאי מתחנת הכיבוי בית שמש, אמר היום (ראשון) בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי מהחקירה עד כה עולה כי השריפה החלה בגלל רשלנות של אחד החקלאים באזור.

לדבריו של סעדון, תא השטח בו פרצה השריפה הוא שטח הררי וממנו היא התפשטה כלפי למעלה בגלל משטר הרוחות במהלך סוף השבוע. היקף השריפה מוערך בלמעלה מ-1,500 דונם של יער וחורש טבעי. "זו פגיעה קשה מאוד בריאה הירוקה באזור".

סעדון אמר עוד כי הכבאים עדיין נמצאים בשטח משום שמדי פעם האש מתחדשת בשולי השריפה והם פועלים למנוע התלקחות והתפשטות נוספת. לדבריו, בימים של חום קיצוני בשילוב של משטר רוחות, חקלאי האזור חייבים להיזהר כאשר הם שורפים גזם: "אפילו גפרור אחד יכול להצית יער שלם ולגרום לאסון".