גאדג'טים: סמארטפון וואווי P8 - אלטרנטיבה שפויה לגדולים

ה-P8 הוא סמארטפון מוצלח מאוד. הסמארטפונים היקרים של היצרניות הגדולות אמנם טובים יותר, אך מי שלא רוצה לרכוש מכשיר דגל ב-3,500 שקל ומעלה ומחפש מכשיר איכותי במחיר סביר, לא יצטער

הצרכנים קונים בעיקר סמארטפונים תוצרת סמסונג, אפל ו-LG, אבל מתברר שכאשר חברה מביאה מכשיר טוב לשוק, מגבה אותו במחיר סביר ועם קמפיין שיווקי גדול, זה מאפשר לה להגיע לצרכן הסופי.

וואווי (Huawei), המיוצגת בארץ ע"י אלפא טלקום, השיקה את סמארטפון הדגל שלה P8 עם הרבה רעש תקשורתי המלווה בפרזנטורים גל גדות והזמר מוקי.

מסך: המסך ברזולוציית Full HD בגודל 5.2 אינץ'. לא מדובר ברזולוציה הגבוהה של דגמי הדגל מבית סמסונג או LG, אבל זה מספיק לחוויה מוצלחת עם צבעים עשירים ונעימים לעיניים.

ממשק: החברות הסיניות אוהבות לשנות את ממשק האנדרואיד של גוגל (לוליפופ 5.0). השינויים הם בעיצוב התפריטים ובהורדת מגירת האפליקציות. וואווי מציעה כל מיני פתרונות שאמורים להפוך את החוויה במכשיר שלה למיוחדת, למשל, הגדרת ברירת מחדל הסוגרת אפליקציות הרצות ברקע כדי לחסוך בסוללה (ניתן עדיין להגדיר אפליקציות מסוימות שימשיכו לפעול ברקע), אפשרות להקטין את המסך כך שניתן להשתמש בו ביד אחת והשתקת הצלצול ע"י הפיכתו על השולחן.

עיצוב: ה-P8 עשוי מגוף מתכת, עם גב בצבע שמפניה וחזית לבנה. עוביו 6.4 מ"מ ומשקלו סביר מאוד - 144 גרם.

חומרה: חוויית השימוש חלקה, כמו שאר מכשירי הדגל בשוק. יש מעבד 8 ליבות במהירות 2 ו-1.5 ג'יגה מדגם Kirin 930 מתוצרת וואווי; 16 ג'יגה זיכרון ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הקליטה הסלולרית טובה משל רבים מהמתחרים, והוא קולט גם במקומות שמכשירים אחרים התקשו להגיע אליה. מהירות איתור הלווינים ב-GPS הייתה מצוינת.

מצלמה: התמונות מוצלחות וחדות. ההתמודדות עם צילומים במקומות סגורים בלילה יותר סבירה. יש אמנם רעשים בתמונה, אבל התוצאה מספקת. גם מצלמת הסלפי (8 מגה פיקסל) טובה. אפליקציית "מצב במאי" מאפשרת לערוך קטע וידיאו ממספר מצלמות בו זמנית (עד 4 מכשירים). עוד מצב צילום מקורי הוא ציור באור, בו אפשר לצייר עם אור הפנס באוויר והמצלמה תופסת את השובל.

סוללה: הסוללה בינונית בקיבולת 2680 מיליאמפר/שעה ואינה נשלפת. היא מחזיקה עד שעות הערב או הלילה כשהמכשיר מוגדר לצריכת חשמל עם ביצועים מאוזנים וחיבור לדור 4.

בשורה התחתונה: ה-P8 הוא סמארטפון מוצלח מאוד. הסמארטפונים היקרים של היצרניות הגדולות (כמו אפל וסמסונג) אמנם טובים יותר, אך מי שלא רוצה לרכוש מכשיר דגל ב-3,500 שקל ומחפש מכשיר איכותי במחיר סביר, לא יצטער.

מחיר: 2,400 שקל, כולל כרטיס זיכרון 16 ג'יגה מתוצרת סנדיסק, מגן-מדבקת זכוכית למסך וכיסוי גב מקורי של וואווי.

ציון: 9.