הטיפ היומי: לא זולה, אבל הצמיחה תחפה על כך

מחלקת המחקר בוויליאם בלייר ממליצה על מניית חברת שירותי הרפואה Teladoc ב"תשואת יתר"

חברת שירותי הרפואה Teladoc נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: TDOC) בשווי שוק של כ-1.2 מיליארד דולר. החברה פועלת בארה"ב והיא מספקת שירותים כגון אבחון והמלצות טיפול באמצעות שיחות טלפון ווידאו ("טלרפואה"). טלדוק הונפקה לראשונה לפני כחודש, ומחיר המניה בהנפקה היה 19 דולר, לעומת המחיר הנוכחי שהוא כ-31.6 דולר.

החברה פעילה בשוק גדול, צומח וחשוב: בארה"ב יש קרוב ל-1.3 מיליארד אשפוזים בשנה, ואנחנו מעריכים שניתן לטפל בכשליש מהם באמצעות שירותי ייעוץ מרחוק. בהנחה של תשלום ממוצע של 40 דולר לייעוץ, התוצאה היא הזדמנות שוק של כ-17 מיליארד דולר בשנה. גורמים חשובים נוספים הם הגדלת היקפי הביטוחים, הזדקנות האוכלוסייה בארה"ב ומחסור הולך וגובר ברופאים העוסקים בטיפול ראשוני - כל אלה מניעים את הצורך בשיטות טיפול המתמקדות בלקוח, דבר שצפוי להרחיב בצורה דרמטית את השימוש בשירותי טלרפואה בשנים הקרובות.

טלדוק היא החברה בעלת הצמיחה המהירה ביותר בתחום הכיסוי שלנו, עם גידול של כמעט 120% במכירות ב-2014. היעד שלה לטווח הקרוב הוא צמיחה של כ-50%. כמובילת שוק, אנחנו מאמינים שהחברה תוכל ליהנות מהאימוץ המשמעותי של שירותי טלרפואה בחמש השנים הקרובות. נוסף על כך, לחברה יש מנועי צמיחה ייחודיים הכוללים, בין השאר, היצע של מוצרים חדשים והרחבת בסיס הלקוחות הקיים. אלה אמורים לתמוך בהמשך הצמיחה של טלדוק.

לחברה יש מאפיינים פיננסיים חזקים, ויש ראות טובה להכנסות החברה בעתיד, בזכות הכנסות חוזרות. פרופיל הרווחיות הגולמית של טלדוק חזק - 77.2% בשנת 2014, עוד עדות לפוטנציאל החיובי של רווחי החברה. להערכתנו, ככל שהחברה תגדל, היא תוכל להציג שיעורי EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של קצת מעל 20%. הסיכונים המרכזיים בהשקעה הם אפשרות לשינויים רגולטוריים והעובדה שהחברה תמשיך "לשרוף מזומנים" בטווח הקצר.

מניית טלדוק נסחרת במכפילים לא זולים, אך אנחנו מאמינים שהמניה תוכל להמשיך להציג ביצועים טובים בעתיד, בזכות הצמיחה החזקה הצפויה. אנו מתחילים לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר".

*** מחלקת המחקר, וויליאם בלייר, שותפו האסטרטגי של פועלים שוקי הון. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם