חברת השקעות ביומד גייסה 30 מ' ד' להשקעות בישראל

מדקס ונצ'ר גרופ מתמקדת בהשקעות בחברות בשלבים מוקדמים תשקיע בתחום הציוד הרפואי

חברת מדקס ונצ'רס גרופ (MEDX Ventures Group), אשר מתמחה בהשקעות וניהול בתחום מדעי החיים, והשקיעה עד היום כ-15 מיליון דולר בתחום, מגדילה את פעילותה, כך נודע ל"גלובס". חברת ההשקעות גייסה 30 מיליון דולר שישמשו להשקעות פרה-סיד וסיד בחברות ביומד בישראל, והופכת בכך לשחקנית משמעותית בתחום. המיקוד יהיה בתחום הציוד הרפואי.

הגיוס הוא ברובו ממשקיעים פרטיים, בעיקר משפחות יהודיות עשירות מארה"ב ומאירופה המעוניינות לתרום לישראל ומסכימות להשקיע את רווחי החברה בחזרה בחברה, כשהן מסתפקות רק בהחזר הקרן. מדובר במודל אשר משלב בין פעילות פילנתרופית לבין פעילות עם כוונות רווח. באשר להשקעות של הקרן בחברות, אלה הן השקעות עם כוונת רווח.

בשל פרופיל המשקיעים הייחודי, החברה אינה מתנהלת כקרן מוגבלת בזמן אשר חייבת להשיב למשקיעיה את הונם תוך שבע שנים, אלא היא חברת "אוורגרין" אשר משקיעה מחדש את רווחיה ויכולה לנהל השקעה מסוימת במשך זמן בלתי מוגבל.

מדקס הוקמה בשנת 2010, והשקיעה בין היתר בחברת קונטיפי שפעילותה בתחום העזרים למניעת בריחת שתן נמכרה לקימברלי קלארק ב-90 מיליון דולר. כמו כן השקיעה מדקס בחברות מיקרובוט מדיקל ואקזקט רובוטיקס המתמחות בתחום הרובוטיקה הזעירה לצרכים רפואיים, אחד התחומים בעלי הצמיחה הגדולה ביותר בתחום מדעי החיים. על פי גורמים המקורבים לחברה, החברות בהן השקיעה הקרן הצעירה עד היום, גייסו או ביצעו עסקאות בסכום כולל של 120 מיליון דולר. לחברה היו מספר אקזיטים של עשרות מיליוני דולרים על בסיס השקעות של מאות אלפי דולרים או כמה מיליונים בודדים.

למדקס יש גם פעילות עסקית גם באירופה ובארה"ב הכוללת בין השאר מאיץ במדעי החיים במדינת ניו יורק, בשיתוף עם מספר מוסדות מחקר מובילים בתחום ותמיכה פיננסית של כמה מיליוני דולרים ממדינת ניו יורק. בנוסף להשקעות בחברות מתמקדת מדקס בתמיכה וליווי מקצועי לחברות בפורטפוליו.

יזם הקרן, המכהן גם כיו"ר ומנכ"ל, הוא הראל גדות, ששימש בעבר במספר תפקידים בכירים בתאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון העולמי. בתפקידו האחרון בג'ונסון אנד ג'ונסון כיהן* גדות כדירקטור בכיר לשיווק אסטרטגי גלובלי של חברת את'יקון שהינה חברת ציוד הרפואי של ג'ונסון אנד ג'ונסון. גדות שימש גם כדיקרטור בקונטיפי. בעבר היה שחקן כדורסל מקצועי.

כחלק מאסטרטגיית התמיכה בחברות, גדות גם מכהן כמנכ"ל ויו"ר חברת מיקרובוט מדיקל וכיו"ר פעיל בחברת אקזקט רובוטיקס.

מלבד הגיוס הנוכחי החברה פועלת לחתימה על שיתוף פעולה אסטרטגי שעשוי להוביל גם לכניסת הון נוסף אשר יאפשר לה להגדיל את החברה ולהעסיק בה עד 50 עובדים.