עורכי הדין פיגל ואולמן מבקשים 4.5 מ' ש' על עבודתם בקמור

בבקשה נכתב כי השניים ביצעו "פעולות חריגות ויוצאות דופן לעומת תיקי חדלות פירעון מקבילים"

כמה שבועות לאחר השלמת מימוש נכסיה העיקריים של חברת קמור, מבקשים צמד המנהלים המיוחדים שמונו לה, עו"ד עדי פיגל ועו"ד חגי אולמן, לאשר להם שכר-טרחה בסך של 4.5 מיליון שקל (בתוספת מע"מ) עבור עבודתם.

לקראת אסיפת מחזיקי אג"ח של החברה, המתוכננת ביום שלישי, פרסמה קמור את הבקשה שהגישו פיגל ואולמן לבית המשפט המחוזי תל-אביב, שבה הם כותבים כי "הטיפול רחב-ההיקף בחברה ובנכסיה חייב השקעת זמן ומשאבים רבה ביותר על-ידי המנהלים המיוחדים וצוותיהם".

פיגל ואולמן מונו כנאמנים בהקפאת ההליכים לקמור במארס 2013, ובחודש מאי האחרון, בעקבות צו פירוק שניתן לחברה, מונו למנהלים המיוחדים שלה.

בזימון אסיפת המחזיקים, שיתבקשו להביע את הסכמתם לשכר-הטרחה, מפרטים פיגל ואולמן את שלל הצעדים שנקטו מאז 2013, ומסבירים כי "במסגרת תפקידם כנאמנים בהקפאת הליכים, פעלו בעלי התפקיד באופן אינטנסיבי ביותר בארץ וכן בחו"ל לשם ייצוב החברה ושמירה על נכסיה".

בין היתר נכתב בבקשה כי השניים "ביצעו פעולות לשם צמצום עלויות וחיסכון בהוצאות, פעלו לשם קבלת הצעות לרכישת נכסי החברה, ניהלו הליכים משפטיים שנדרשו על מנת לשמר את זכויות החברה, ניהלו התדיינויות ומשא-ומתן מול צדדים רבים בארץ ובחו"ל, ופעלו מול נושי החברה השונים בארץ ובחו"ל, עובדיה וגורמים נוספים".

עוד הם מספרים על מורכבות המבנה של קמור, שהחזיקה בנכסיה השונים באמצעות עשרות חברות-בנות בחו"ל, שניהלו מערכות יחסים מורכבות עם שותפיה בנכסים, שהקשו על מימושם ודרשו "פעולות חריגות ויוצאות דופן לעומת תיקי חדלות פירעון מקבילים".

לבקשה מצורף דוח רואי חשבון שממנו עולה כי יתרת הכספים הנוכחית בקופת הפירוק היא כ-73 מיליון שקל.

קמור, שהייתה בשליטתו של דני ברנר, פעלה בתחומי הנדל"ן והספנות, ובעברה גם החזיקה בזיכיון יבוא הרכב של BMW. החברה הפסיקה לשלם את התחייבויותיה לנושים באוקטובר 2012, ובדצמבר אותה שנה נכנסה להסדר על חוב אג"ח בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

לאחר שקמור והחברה-האם שלה אגרי לא הצליחו לגבש הסדר חוב מול בנק הפועלים, אשר לו היו חייבות כ-150 מיליון שקל, החל הבנק לנקוט הליכים נגד החברה, שהסתיימו בפירוקה. בחודש שעבר נסגרה עסקה למכירת זכויות קמור ביתרת פעילות הספנות שנותרה לה - 50% מחמש ספינות מסוג צובר יבש (Dry Bulk) תמורת 5.5-6 מיליון דולר.