נעילה חיובית בבורסה בת"א; ח"ל צנחה 5%, כיל 4%

באסיה נרשמו היום ירידות ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות עם נטייה לירידות ■ עליות קלות באירופה ■ דיוני התקציב ברקע ■ לאומי מפיץ עד כ-5% ממניות חברה לישראל בשווי של עד כ-475 מיליון שקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ב') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה. הפעילים בשוק הגיבו בין היתר לתנודתיות במחירי הנפט ולדיוני התקציב.

יניב חברון הכלכלן הראשי של אקסלנס, מציין בסקירתו השבועית כי "אנחנו עדיין במגמת עליית תשואות גלובלית בשוק האג"ח הממשלתי, אך כרגע קיים תיקון בשווקים על רקע קריסת מחירי הנפט והתמתנות בנתוני המאקרו וחולשה בסין. אנחנו מעריכים כי התחתית החדשה תהיה זמנית ומחירי הנפט יחזרו לעלות. יהיה קשה לראות שינוי כיוון בתשואות לפני שנראה התייצבות במחירי הנפט - רק שיפור משמעותי במאקרו יוכל להוביל לשינוי כיוון, כאשר בשבוע הקרוב צפויים שטף של אינדיקטורים כלכליים בארה"ב כולל דוח תעסוקה לחודש יולי. מגמה חיובית תוכל לשפר מעט את תחזיות הריבית לחודש ספטמבר, מנגד אכזבה מהדוח תקשה אפילו על הפד להעלות ריבית בתוך 6 שבועות".

דיוני התקציב ממשיכים לעמוד ברקע למסחר. נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, מאשימה את משרד האוצר בשימוש בשיטות חשבונאיות מפוקפקות במטרה להקטין באופן מלאכותי את הגירעון התקציבי המדווח. לפי הערכות, יעד הגירעון האמיתי בתקציב 2016 עשוי להיות גבוה בכחצי אחוז מהגירעון שעליו מדווח האוצר. פלוג הופיעה אתמול בפני הממשלה במטרה לתת לשרים חומר למחשבה לקראת הדיון המכריע על תקציב המדינה הצפוי להתקיים ביום רביעי, במסגרת תפקידה כיועצת הכלכלית של הממשלה. הביקורת של פלוג התמקדה בנושאים עקרוניים הקשורים לתקציב מאחר שמסגרות התקציב - יעד הגירעון המתוכנן וגובה התקציב הסופי - לא היו ידועים בעת הופעתה של פלוג בממשלה.

נייס מוכרת חטיבה

מניית אל על המשיכה במומנטום החיובי על רקע המשך החולשה במחירי הנפט.

בנק לאומי מפיץ היום (ב') מניות של החברה לישראל בשיעור של כ-4%-5% לגופים מוסדיים בשווי של עד כ-380-475 מיליון שקל. זאת כחלק ממסקנות ועדת הריכוזיות שאוסרות על גוף פיננסי להחזיק בחברות ריאליות. עוד לפני ההפצה החזיק לאומי כ-11% ממניות החברה לישראל.

כיל ירדה, בין היתר על רקע המשך ירידה במחירי הנפט והסחורות החקלאיות.

אלביט מערכות הודיעה היום כי זכתה לאחרונה בשני חוזים לאספקת מערכות הגנה עצמית מבוססות אינפרא-אדום מולטי ספקטרלי המהווים הרחבה של בסיס הלקוחות בנושא אסטרטגי זה של אלביט מערכות. החוזה הראשון הינו חוזה המשך ממדינה באסיה. הזמנה נוספת התקבלה ממדינה באירופה, החברה בברית נאטו. שני החוזים, שיבוצעו במהלך שנת 2015, הם בהיקף כספי שאינו מהותי לאלביט מערכות.

מניית חברת האינטרנט ג'ובוקיט החזקות נסחרת בירידה לאחר שזינקה אתמול במחזור ענק . החברה דיווחה אתמול כי Viumbe LLC , חברה בת ‏בבעלות ‏מלאה ‏של ‏החברה ‏המאוגדת‏ בארה"ב, חתמה‏ על ‏הסכם ‏למסחור פירסום עם חברת יאהו.

טבע הודיעה היום כי רכשה 51% ממניות חברת ניתוח הגנום Immuneering תמורת סכום כולל של 52.5 מיליון דולר, 45 מיליון דולר בעת הסגירה ועוד 7.5 מיליון דולר בכל אחת משתי השנים הראשונות שלאחר הסגירה, וכן זכויות נוספות.

פריון דיווחה היום על ירידה של 6% בהכנסות ברבעון השני, ל-48.6 מיליון דולר, מעל התחזית שעמדו על 40-44 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP, ירד ב-65% והסתכם ב-9.5 מיליון דולר (13 סנט למניה) גבוה מתחזית החברה וקונצנזוס האנליסטים.

נייס הודיעה היום כי היא מוכרת את חטיבת ה-Physical Security לחברת - Battery Ventures, חברת השקעות בטכנולוגיה, בתמורה לסכום של עד 100 מיליון דולר. ע"פ ההסכם 85 מיליון דולר ישולמו במזומן ו-15 מיליון דולר בכפוף לביצועים עתידיים. בכפוף לתנאים מסוימים ומילואם, העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון השלישי 2015. במקביל, החברה מעדכנת מטה את התחזיות וצופה כעת הכנסות של עד 225 מיליון דולר ברבעון השלישי ועד 934 מיליון דולר בשנה כולה. (לסיפור המלא)

אנדימד דיווחה היום כי חברת הבת, אנדימד מדיקל, המפתחת, מייצרת ומוכרת מכשור רפואי אסתטי, מקימה מרכז מכירות ושיווק בהונג קונג להאצת המכירות באסיה לשוק המקצועי המדיקלי ובהמשך גם לשיווק ומכירה של המוצר הביתי.