טבע רכשה 51% מחברת ניתוח גנום ב-60 מיליון דולר

מייקל היידן, נשיא המו"פ הגלובלי והמדען הראשי של טבע: "על ידי העמקת הקשרים שבין הצוות של טבע לבין הצוות של Immuneering נוכל להתקרב למטרה שלנו - התאמה של התרופה הנכונה למטופל הנכון בזמן הנכון"

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

טבע הודיעה היום (ב') כי היא רכשה 51% ממניות חברת ניתוח הגנום Immuneering.

היקף העסקה הוא 45 מיליון דולר בעת הסגירה, ועוד 7.5 מיליון דולר בכל אחת משתי השנים הראשונות שלאחר הסגירה, וכן זכויות נוספות.

Immuneering משתמשת בשיטות מתקדמות לזיהוי סימנים נסתרים ותובנות ביולוגיות במגוון נתונים בתחומי הגנטיקה, הגנומיקה והפרוטאומיקה (חקר החלבונים), שבאמצעותם ניתן למקד מחקרים קליניים ולשפר את יכולות הגילוי, הפיתוח וההצלחה של ניסויים קליניים.

טבע ו-Immuneering עבדו בשיתוף פעולה בשנים האחרונות במטרה לחשוף ממצאים חשובים לגבי סמנים ביולוגיים (ביומרקרים) גנטיים, ולגבי ביטויים גנטיים המותאמים לטיפולים ספציפיים.

מייקל היידן, נשיא המו"פ הגלובלי והמדען הראשי של טבע, אמר כי "Immuneering משלבת בין יכולות ניתוח מתקדמות למומחיות בשילוב של סוגי נתונים רבים ומגוונים מתחומי הביולוגיה והמחקר הקליני. על ידי העמקת הקשרים שבין הצוות של טבע בהנהגתה של ד"ר איריס גרוסמן לבין הצוות של Immuneering, שקיבל את הכשרתו ב-MIT, נוכל להתקרב למטרה שלנו - התאמה של התרופה הנכונה למטופל הנכון בזמן הנכון".