מאיץ סטארט-אפים הולנדי מחפש חברות בריאות דיגיטלית ישראליות

המאיץ Rockstart יחל בקרוב לחפש באופן אקטיבי מיזמים בארץ, בעזרתו של האקסלרטור הישראלי Rally TechForGood התל אביבי

סטארט-אפ / צילום: שאטרסטוק
סטארט-אפ / צילום: שאטרסטוק

מאיץ הסטארט-אפים ההולנדי Rockstart נפתח ליזמים ישראלים בתחום הבריאות הדיגיטלית. המאיץ יחל בקרוב לחפש באופן אקטיבי מיזמים בארץ, בעזרתו של האקסלרטור הישראלי Rally TechForGood התל אביבי.

Rockstart הוקמה בשנת 2011 על ידי היזם הסדרתי ההולנדי אוסקר נפרס. בשלוש וחצי השנים שעברו מאז האיץ המיזם כ-58 מיזמים ב-6 תוכניות שונות, מהן ארבע תוכניות בתחום האינטרנט והמובייל ושתיים נוספות בתחום האנרגיה החכמה. מיזמים שיצאו מן המאיץ גייסו עד היום כ-100 מיליון שקל, כאשר כ-60% מהמיזמים קיבלו מימון אחרי עזיבת המאיץ.

כעת מקימה רוקפורט שלוחה באמסטרדם שתתמקד בבריאות דיגיטלית בלבד. מרוקפורט נמסר כי על פי הערכותיה פועלות בישראל מאות חברות בתחום הרפואה הדיגיטלית. החברות שייבחרו יקבלו תמיכה בבניית תוכנית עסקית, פרוטוקולים לניסויים, תמיכה רגולטורית, פיתוח ועוד. חלק מהמיזמים יקבלו השקעה של 20 אלף יורו, בתמורה ל-8% ממניות החברה.

כאמור, הנציגה הישראלית של הפרויקט היא Rally TechForGood, מאיץ למיזמים בעלי תועלת חברתית, המבקשים לייצר ערך כלכלי לצד תרומה לסביבה ולאנושות. באוקטובר צפוי להיפתח המחזור השני של התוכנית בתל אביב.

ניר שמעוני, מנכ"ל TechForGood, אמר היום: "כמי שעוסקים בהאצת מיזמים מעולמות הסושיאל-טק, שמנו לנו למטרה להכניס לאקסלרטור שלנו גם פיתוחים מתחום ה-Digital Health, שיש ביכולתם לשנות לטובה את חייהם של מיליוני בני אדם מסביב לעולם. העניין הגובר של גופים בינלאומיים בטכנולוגיות הישראליות בתחומי הבריאות הדיגיטלית, יסייע לפתח את הסביבה העסקית לתחום הזה בארץ. אין לי ספק ששיתוף הפעולה עם התכנית של Rockstart מהווה הזדמנות מצוינת ליזמים ישראלים שמבקשים לפתוח לעצמם דלת לשווקים בינלאומיים".