נעילה שלילית בבורסה; טבע עלתה 2.5%, כיל ירדה 1.9%

המלצות ועדת ששינסקי 2 אושרו היום בקבינט החברתי-כלכלי ■ חודש אוגוסט נותן את אותותיו, ומחזור המסחר היה נמוך יחסית והסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ג') בירידות שערים, כאשר המעו"ף השיל מערכו 0.36% ותל אביב 100 ירד בכ-0.29%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

נתון חלש אתמול של הפעילות התעשייתית בארה"ב, ביחד עם הנפילה במחיר הנפט, גרמו למשקיעים להתחיל לתמחר אפשרות כי הפדרל ריזרב יתחיל להעלות את הריבית בארה"ב כבר בחודש ספטמבר.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין היום כי "חוק ההסדרים שהוצג השבוע כולל בתוכו רפורמות שבמידה ויאושרו, יובילו לירידות נוספות במחירי המזון והאינפלציה על חשבון פגיעה ביצרנים המקומיים. במידה וההצעות יתקבלו כפי שהן - נצטרך להפחית את תחזית האינפלציה שלנו שהיא כרגע קצת פחות מ-1% ב-12 החודשים הבאים. נזכיר, שתחזית בנק ישראל לאינפלציה ולריבית במהלך השנה וחצי הקרובות, גבוהה עוד הרבה יותר, ועל כן אנו סבורים שהן יעודכנו חזק כלפי מטה בעדכון הקרוב, בסוף ספטמבר.

"להערכתנו, ירידת הציפיות לאינפלציה יחד עם נתוני הייצוא החלשים, התחזקות השקל, והדחייה האפשרית במועד העלאת הריבית בארה"ב משאירות את הדלת פתוחה להרחבה נוספת מצד בנק ישראל".

במחלקת המחקר של בית ההשקעות טופ אלפא מוסיפים כי "שוק המניות בישראל בולט לחיוב ביחס למדד המניות העולמי. מדד ת"א 25, שעלה בשבוע האחרון בכ-1.2% והגיע לרמת שיא חדש של כל הזמנים, מוסיף להפגין יציבות ונראה כי הולך ומתקרב לקראת פריצה של רמות שיא חדשות. כעת, כאשר עונת הדוחות בארה"ב מתקרבת לסיומה, אנו מעריכים כי משקיעים רבים שעד עתה המתינו לתוצאות ולדיווחי החברות לשם קבלת תמונה כוללת על יציבות השוק הגלובלי בכלל, והחברות בפרט, יגבשו עמדה יותר ממשית לקראת כניסה לשוק".

מניות במוקד

מניות החברה לישראל , לצד החברה הבת כיל , המשיכו לרכז עניין לאחר שהמניות נפלו אתמול ברקע מכירת 400 אלף מניות (5.2%) החברה לישראל על ידי בנק לאומי לגופים מוסדיים, בסך כולל של 500 מיליון שקל. נציין כי המלצות ועדת ששינסקי 2 אושרו היום בקבינט החברתי - כלכלי. (לכתבה המלאה)

מניית אל על הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שזינקה בימי המסחר האחרונים ברקע הירידה במחיר הנפט, שעתידה כמובן להשפיע לחיוב על הוצאותיה של חברת התעופה הישראלית.

גזית גלוב ממשיכה להתקדם לקראת מימוש עיקר פעילותה בישראל, מכירה המעוררת עניין מצד גופים מקומיים וזרים. המועד שנקבע להגשת ההצעות הוא יום חמישי הקרוב. לפי פרסומים קודמים, לפעילותה של גזית ישראל בתחום המרכזים המסחריים בישראל הוצמד תג מחיר של כ-1 מיליארד שקל, בדומה להונה העצמי. שווי נכסיה מוערך ביותר מ-3.5 מיליארד שקל.

פייזר דיווחה אתמול כי היא חוברת לסינת'ון (Synthon) במטרה לפתח גרסה גנרית לקופקסון המשופר של טבע , זה שנמכר במינון של 40 מ"ג וניתן בהזרקה לחולים 3 פעמים בשבוע, במקום כל יום.

חברת שפיר הנדסה השלימה את הנפקת איגרות החוב הראשונה שלה כחברה ציבורית. בשלב המוסדי והציבורי נרשמו ביקושי יתר גבוהים בהיקף של כ-1 מיליארד שקל, פי 2.5 לערך מהסכום שביקשה החברה לגייס. החברה החליטה לגייס את כל הסכום, כך שלמעשה תגייס שפיר בשני שלבי ההנפקה כ-382 מיליון שקל. המח"מ של איגרות החוב עומד על כ-4.98 שנים, ונקבעה ריבית שנתית בשיעור של 3.35%, בהשוואה לריבית מקסימלית בשיעור של 4.1% שהציעה החברה למשקיעים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]