נעילה שלילית בבורסות אירופה; עליות במחירי הנפט

ירידות גם בוול סטריט ■ הרגולטורים בסין פרסמו הוראה חדשה, המונעת למעשה מכירה בחסר תוך יומית

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

ירידות נרשמו היום (ג') בבורסות אירופה, על רקע פרסום נתוני מאקרו מאכזבים אתמול בארה"ב והחולשה במחירי הנפט שפוגעת במחירי מניות האנרגיה.

נתון חלש אתמול של הפעילות התעשייתית בארה"ב, ביחד עם הנפילה במחיר הנפט, גרמו למשקיעים להתחיל לתמחר אפשרות כי הפדרל ריזרב יתחיל להעלות את הריבית בארה"ב כבר בחודש ספטמבר.

חברת הביטוח AXA דיווחה היום על עלייה של 2% ברווח בחצי הראשון של 2015.

מניית BMW ירדה לאחר שיצרנית רכבי היוקרה דיווחה על ירידה ברווחי הרבעון השני והזהירה מהתחרות המתגברת בסין.

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר בבורסות אסיה ברקע נעילה שלילית אמש בוול סטריט. הבורסה בסין המשיכה לרכז עניין, וגם מחירי הנפט שעולים כעת לאחר הצניחה אתמול.

סין חשפה אתמול לאחר נעילת המסחר עוד צעד בסט הכלים שכבר הוצגו, במטרה לייצב את הבורסה שלה. כעת, הרגולטורים במדינת הענק אסרו למעשה על מכירה בחסר (שורט) של שחקני יום (day traders).

ההוראה מעתה: סוחרים אשר ילוו מניות למכירה בחסר, ייאלצו להמתין לפחות יום על מנת להחזיר את ההלוואה, כלומר איסור על מכירה בחסר והתכסות על המניות באותו יום, פרקטיקה אשר "מגבירה את חוסר הנורמאליות במחירי המניות ופוגעת ביציבות השוק", על פי ציטוט מהודעת הבורסה בשנזן.

"הדאגה מקצב הצמיחה בסין מניעה את מחירי הסחורות והמניות למטה. עם עונת דוחות שמסתיימת השבוע בארה"ב, כל העיניים מופנות על המאקרו, שם יוון וסין ממשיכות להיות בעיה, וגם הפד ניצב בראש הדאגות של המשקיעים", ציין היום ראש מחלקת המחקר ב-Perpetual.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]