אושרה תוכנית למגדל סמוך למחלף לה גוורדיה בת"א

המגדל עתיד לכלול 12.3 אלף מ"ר בנוי, שמתוכם 9,300 מ"ר לתעסוקה כולל חזית מסחרית לכיוון רחוב ראש-פינה ועוד 3,000 מ"ר בנוי המיועדים לבניית 40 דירות מגורים

חרף החששות הכבדים מכאוס תחבורתי בתל-אביב-יפו עם התחלת העבודות להקמת הרכבת הקלה, ועדות התכנון לא מפסיקות לקדם מיזמים חדשים בעיר. הוועדה המחוזית תל-אביב, בראשות גילה אורון, החליטה בישיבתה אתמול (ב') להפקיד את תוכנית מגדל אלדן (תא/4043).

מדובר בתוכנית המתייחסת למגרש בשטח 2 דונם בפינת הרחובות לבנדה וראש-פינה, בקרבת מחלף לה גוורדיה. התוכנית מציעה להקים מגדל חדש בגובה 25 קומות מעל שתי קומות מסד גבוהות ושמונה קומות מרתף. עוד על-פי התוכנית, מגדל זה יאופיין בעירוב שימושים כך שיכלול מסחר, משרדים וקומות מגורים.

המגדל עתיד לכלול 12.3 אלף מ"ר בנוי, שמתוכם 9,300 מ"ר לתעסוקה כולל חזית מסחרית לכיוון רחוב ראש-פינה ועוד 3,000 מ"ר בנוי המיועדים לבניית 40 דירות מגורים. על-פי התכנון של החברות היזמיות שקידמו את התוכנית - אמריקה ישראל להשקעות וחברת אלדן שהיא בעלת הקרקע - דירות המגורים מתוכננות להיות בנות 70 מ"ר שטח עיקרי. עורך התוכנית הוא אדריכל אלי ברוסטובסקי.

מהוועדה המחוזית נמסר: "התוכנית מבטיחה שמירה על מצוק הכורכר הנמצא במקום, שמסביבו תישמר רצועה של 5 מטרים למעבר חופשי של הציבור ללא כל בינוי.

"הקמת המגדל תהווה חלק ממגמת הפיתוח וחידוש האזור, הכולל הקמת מגדלים רבי-קומות בסמיכות למחלף לה גוורדיה, נתיבי איילון ולאורך רחוב הרכבת".

שמשון הראל, הבעלים המשותף של חברת אמריקה ישראל להשקעות: "עיריית תל-אביב-יפו רואה את המיקום של המגדל ככניסה הדרומית של תל-אביב, ולכן עמדה על כך שהבניין ייבנה ברמה גימור גבוהה. בנוסף התוכנית כוללת עירוב שימושים הכולל גם תעסוקה, מסחר ומגורים כדי שהסביבה שבה ייבנה הפרויקט תהיה חיה לכל משך היממה. במקביל, העירייה והוועדה המחוזית ביקשו שנשמר את מצוק הכורכר הסמוך כדי שהציבור יוכל לראות על מה נבנתה תל-אביב לפני 100 שנה".