אינטק פארמה התפשרה והצליחה להשלים את ההנפקה בנאסד"ק

גייסה כ-27 מיליון דולר במקום ה-40 מיליון המתוכננים, בדיסקאונט של 18% על מחיר השוק אתמול בת"א

זאב וייס  / צלם: איל יצהר
זאב וייס / צלם: איל יצהר

אינטק פארמה, המפתחת תרופות בשחרור מושהה דרך המעי, ובראשן תרופה לטיפול בפרקינסון, הצליחה להשלים היום הנפקה בבורסת נאסד"ק, שם תיסחר נוסף על המסחר בבורסה בתל-אביב. כדי להשלים את ההנפקה נאלצה אינטק להתפשר גם על היקף ההנפקה וגם על השווי. היא גייסה 27 מיליון דולר לעומת כ-40 מיליון דולר שאליהם שאפה, לפי מחיר של 6 דולרים למניה, המשקף לחברה שווי של 60.6 מיליון דולר אחרי הכסף. המחיר מהווה דיסקאונט של כ-18% על מחיר המניה היום בבוקר בתל-אביב. המניה ירדה אתמול 10%, לאחר שאינטק לא הצליחה להשלים את הנפקתה ביום חמישי האחרון כמתוכנן.

גורמים מקורבים להנפקה הסבירו כי ניתן היה לסיים את ההנפקה ביום חמישי ובהיקף מעט גבוה יותר, אולם התהליך הוארך והמחיר קוצץ, כדי להכניס לחברה משקיעים חזקים מתחום הביומד.

חתמי ההנפקה היו רות' קפיטל ומקסים גרופ ועל ההפצה בארץ הייתה אחראית חברת איפקס הנפקות בהובלת אהרון סמרה ואליאב בר דוד. רואי החשבון שליוו את החברה היו PWC ישראל. המשקיעים הישראלים קיבלו בערך 27% מההנפקה.

בתחילת הדרך ביקשה אינטק לגייס 30 מיליון דולר, העלתה את היקף הגיוס המתוכנן בעקבות הצלחה של חברות אחרות בתחום הפרקינסון, אך נאלצה להוריד את ההיקף המבוקש בחזרה.

כאמור, מספר חברות בתחום הפרקינסון יצאו לשוק לאחרונה, בדרך-כלל בהצלחה. חברת נוירודרם הישראלית ביצעה הנפקה מעל לציפיות שלה, וגייסה 67 מיליון דולר לפי שווי גבוה מכפי שביקשה, וכעת היא נסחרת לפי שווי של 408 מיליון דולר.

חברת Biotie Therapies, אשר נסחרת בבורסה של פינלנד וביצעה הנפקת ADR בארה"ב, גייסה כ-56 מיליון דולר, עלתה מאז ההנפקה, ונסחרת היום לפי שווי של כ-220 מיליון דולר.

Cynapsus Therapies גייסה 63 מיליון דולר, ונסחרת לפי שווי של 195 מיליון דולר, גם היא מעל מחיר ההנפקה. רוב החברות הללו מפתחות גרסאות משופרות של תרופות קיימות לפרקינסון, בצורות מתן שונות המשפרות את פעילות התרופה, ואילו Biotie מפתחת תרופה חדשה.

אינטק פיתחה את טכנולוגיית "גלולת האקורדיון", הנפרסת בקיבה רגע לפני המעי, ומפרישה תרופות בשחרור מושהה בדיוק לאזור הספיגה הרצוי. הטכנולוגיה ישימה לכמה תחומים, ומוצר הדגל הוא גלולה לשחרור התרופה "לבודופה" לטיפול בפרקינסון.

הגיוס המתוכנן יוצא לפועל לאחר שה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, אישרה לחברה את מתווה ניסוי שלב III שלה, בתום תהליך התדיינות שארך כשנתיים. כעת למשקיעים הפוטנציאליים (וגם לשותפים אסטרטגיים שהחברה מקווה שייכנסו בהמשך) תהיה תמונה טובה יותר לגבי הסכומים ולוחות הזמנים, הדרושים עד להגשת המוצר לאישור.