דוחות טובים לטאואר: "יש מומנטום חזק שצפוי להימשך"

בשורה העליונה דיווחה טאואר על מכירות של 236 מיליון דולר ברבעון ■ רווח נקי על בסיס GAAP של 8 מיליון דולר ■ ראסל אלוואנגר: "הצלחנו ברבעון השני לשבור את כל שיאי המכירות וה-EBITDA שלנו ולרשום רווח נקי תוך יישום מודל עסקי שיביא רווחים נקיים ברי-קיימא גם בעתיד"

ראסל אלוונגר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוונגר / צילום: איל יצהר

"סיימנו רבעון עם שיאים בהכנסות וב-EBITDA, עקפנו את תחזיות האנליסטים, ועל רקע הפעולות שעשינו בזמן האחרון, העסקים שלנו אמורים להמשיך לייצר רווח גם בעתיד", כך אמר היום מנכ"ל יצרנית השבבים טאואר, ראסל אלוואנגר. "אם ברבעון השני הצגנו רווח נקי של כ-8 מיליון דולר על הכנסות של כ-236 מיליון דולר, אפשר לצפות שהרווח לא ירד ברבעונים הבאים, כשההכנסות יעלו".

אלוואנגר מדבר על הרווח החשבונאי, לפי כללי GAAP, ולדברי סמנכ"ל הכספים, אורן שירזי, "זו הפעם הראשונה מאז שנת 1997 שאנחנו מדווחים על רווח נקי GAAP 'טהור'. אמנם בשנה שעברה היה לנו רבעון עם רווח נקי GAAP, אבל זה היה בזכות הכנסה חד-פעמית מהמיזם עם פנסוניק".

טאואר עקפה כאמור את תחזיות האנליסטים כשרשמה הכנסות של כ-236 מיליון דולר, עלייה של 0.6% מהרבעון המקביל ושל 4.1% מהרבעון הקודם. מתחילת השנה הסתכמו ההכנסות בכ-462 מיליון דולר, צמיחה של 25.9% ביחס לתקופה המקבילה ב-2014.

שיפור משמעותי ברווחיות הגולמית (על בסיס GAAP) הביא לכך שלמרות רמת הוצאות דומה לשל הרבעון הקודם, הרווח התפעולי זינק מכ-2 מיליון דולר ל-21.5 מיליון דולר (ברבעון המקביל נרשם הפסד תפעולי של 28.2 מיליון דולר).

בשורה התחתונה, טאואר רשמה רווח נקי של 7.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 15.7 מיליון דולר ברבעון המקביל והפסד של 73 מיליון דולר - שנבע בעיקר מהוצאות מימון בשל המרה מואצת של אג"ח להמרה - ברבעון הקודם.

על בסיס Non-GAAP, הרווח הנקי הרבעוני צמח ב-74% מרבעון מקביל והסתכם ב-53.9 מיליון דולר שהם 70 סנט למניה, ו-58 סנט בדילול מלא (6 סנט יותר מתחזיות השוק). מתחילת השנה טאואר הרוויחה כ-103 מיליון דולר Non-GAAP, פי 2 מהתקופה המקבילה ב-2014. ה-EBITDA (רווח נקי בנטרול ריבית, מס, פחות והפחתות) ברבעון הגיע ל-59 מיליון דולר.

"לא נושפע מהתנודתיות בסין"

במבט קדימה, טאואר מצפה להכנסות של 244 מיליון דולר ברבעון השלישי, צמיחה של 8% ביחס לרבעון המקביל, וגבוה מעט מתחזיות השוק. לדברי אלוואנגר, "השווקים שלנו מאוד חזקים, עם צמיחה יפה בין היתר בתחומי ה-RF וה-power management (ניהול צריכת ההספק). אלו מגמות שצפויות להימשך, ואנחנו מעולם לא פספסנו תחזיות שנתנו".

- המניה קצת נחלשה בתקופה האחרונה, אולי גם על רקע תוצאות של חברות מתחרות.

אלוואנגר: "אני לא יכול לדבר על המניה או על מה שמשפיע על מחירה, אבל נכון שיש שאלות מסוימות בנוגע לשוק הסיני. אני יכול לומר שהמכירות הישירות שלנו בסין במצב מצוין, עם צמיחה משמעותית ביחס לשנה שעברה. לגבי מה שהלקוחות שלנו מוכרים לסין, גם אם תהיה ירידה מסוימת זה לא יפגע בנו - רמות הביקוש כל כך גבוהות, שתנודתיות קטנה לא תשפיע".

תוצאות טאואר
 תוצאות טאואר