נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית וולט דיסני צנחה כ-9%

סקר ADP - מתחת לתחזיות; מתיחות לקראת דוח התעסוקה המלא שיתפרסם ביום שישי ■ מדד ISM של מגזר נותני השירותים בשיא של 10 שנים ■ דוחות מאכזבים לדיסני; טאואר וסאפיינס הישראליות עקפו התחזיות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, כאשר הנאסד"ק וה-S&P 500 סיימו בטריטוריה חיובית לאחר 3 ימים רצופים של ירידות. זאת, לאחר שסקר ADP לא עמד בתחזיות, מה שעשוי להצביע, לדעת הסוחרים, על דחייה של העלאת הריבית. מנגד, מדד ISM ברמתו הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2005.

בזירת המאקרו פורסם היום, כאמור, סקר ה-ADP לחודש יולי, שהצביע על תוספת של 185 אלף משרות, האטה לעומת 229 אלף ביוני, ופחות מהצפי שעמד על 215 אלף משרות חדשות.

סקר ה-ADP מגיע כ"מתאבן" לדוח התעסוקה החודשי שיפורסם ביום שישי הקרוב, וצפוי להצביע על תוספת של 215 אלף משרות חדשות לשוק העבודה, לאחר תוספת של 223 אלף משרות בחודש הקודם. שיעור האבטלה צפוי להיוותר ללא שינוי על 5.3%. אם דוח התעסוקה ייצא טוב מהתחזיות, זה ימשיך ויאותת לפדרל ריזרב על שיפור בשוק העבודה ויגביר את ההערכות להעלאת ריבית כבר בספטמבר לראשונה מאז 2008.

עוד פורסם היום הגרעון המסחרי לחודש יוני, שעלה ב-7.1% לגרעון של 43.8 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-42.8 מיליארד דולר, לאחר 41.9 מיליארד דולר בחודש הקודם.

בנוסף פורסם מדד מנהלי הרכש של מגזר נותני השירותים (ISM) לחודש יולי, שעלה ל-60.3 נקודות, הרבה מעבר לתחזית שעמדה על 56.5 נקודות, לאחר 56 נקודות בחודש הקודם. מדובר בקריאה הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2005.

גם גזרת הסחורות עדיין עומדת במוקד, כאשר הנפט ירד היום למחירו הנמוך ביותר מאז חודש מארס - הנפט מסוג WTI ירד ב-1.3% ל-45.15 דולר לחבית.

ג'רום פאוול, חבר הפדרל ריזרב, אומר כי אמנם שוק העבודה בארה"ב ממשיך להראות טוב, אולם הוא טרם החליט אם הדבר מצדיק העלאה של הריבית. "הצמיחה במחצית הראשונה של השנה נראית חזקה יותר, עכשיו כשהרבעון הראשון עודכן כלפי מעלה. הרבעון השני היה די טוב. שוק העבודה ממשיך להיות חזק", הוא אמר היום ל-CNBC. עם זאת, הוא ציין כי האינפלציה עדיין מתחת ליעד של הפד.

באירופה נרשמו עליות שערים ובאסיה נרשמה מוקדם יותר מגמה מעורבת שבין עלייה של 0.5% לירידה של 1.65% בבורסת סין, וזאת למרות שמדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים עלה ביולי לרמה הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2014.

מניית וולט דיסני צנחה והכבידה על הדאו ג'ונס, לאחר שהחברה פירסמה היום דוחות ופיספסה את תחזית השוק בהכנסות.

טאואר דיווחה על מכירות של 236 מיליון דולר ברבעון השני, עלייה קלה בלבד לעומת מכירות של כ-234 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם בכ-54 מיליון דולר, 70 סנט למניה, זינוק של 74% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה עקפה את תחזיות השוק.

אלביט מערכות זכתה בחוזה של כ-45 מיליון דולר ממדינה באירופה לאספקת מערכות קשר צבאיות. על פי הדיווח, החוזה יבוצע במהלך שנתיים.

סאפיינס הישראלית דיווחה על עלייה של 12.4% בהכנסות הרבעון השני לכ-43.4 מיליון דולר, ועל עלייה של 45.2% ברווח הנקי (Non GAAP) לכ-5.2 מיליון דולר. החברה עקפה את התחזיות בוול סטריט בשורה העליונה והתחתונה, והיא מעלה את התחזיות לשנת 2015 כולה.