Wix נחתכה אמש ב-16% - אך האם היא תטוס מכאן ב-84%?

המשקיעים שלחו אמש את מניית Wix לירידות חדות, אך האנליסטים ממשיכים להיות אופטימיים ובטוחים שהיא תעלה

ניר זוהר, נשיא Wix / צילום: תמר מצפי
ניר זוהר, נשיא Wix / צילום: תמר מצפי

בחברת האינטרנט Wix היו אתמול מרוצים מאוד מתוצאות הרבעון השני, בו החברה רשמה לראשונה רווחיות על בסיס EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות). עם זאת, המשקיעים לא היו שותפים להתלהבות, והמניה נחתכה בנאסד"ק ב-16.5% במחזור מסחר גבוה. מחיר המניה ננעל על כ-22.9 דולר, שמשקף ל-Wix שווי של 884 מיליון דולר.

Wix הונפקה לראשונה בנאסד"ק בסוף 2013 במחיר של 16.5 דולר למניה וכעבור כמה חודשים הגיעה לשיא של 31 דולר למניה. בתקופה האחרונה היא נסחרה במגמה חיובית והתקרבה שוב לרמות השיא, אך כאמור אתמול נסחרה בירידה חדה.

Wix, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, פיתחה פלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט ומכוונת בעיקר לשוק העסקים הקטנים. החברה אמנם רווחית ברמת ה- EBITDA אך השורה התחתונה היא עדיין שלילית, עם הפסד נקי של 12.3 מיליון דולר על בסיס GAAP ושל 8.2 מיליון דולר Non-GAAP.

אנליסטים שמסקרים את החברה פרסמו אתמול תגובות חיוביות לדוחות. ב-JP מורגן ציינו שבדרך כלל הרבעון השני חלש עונתית, אך ב-Wix נמשך המומנטום מהרבעון הראשון, שהיה על רקע הפרסומת המדוברת בסופרבול, והחברה הגדילה את מספר המשתמשים המשלמים ב-132 אלף.

לדברי האנליסט סטרלינג אוטי, ירידת המניה מוסברת בכך שתחזית ההכנסות השנתית שסופקה אתמול דומה לתחזית השוק.

"אנחנו מאמינים שזו פרשנות שגויה משום שאנו רואים את המומנטום העסקי כחזק מאוד באמצעות נתוני המשתמשים וה-EBITDA", כתב אוטי. המלצתו היא "תשואת יתר" עם מחיר יעד (לדצמבר 2016) של 42 דולר - גבוה בכ-84% ממחיר השוק.

באופנהיימר העלו את מחיר היעד מ-27 ל-30 דולר (31% מעל מחיר השוק). האנליסט ג'ייסון הלפסטיין סבור שהחברה הופכת מ'בונת אתרים' לספקית פתרונות ענן עבור עסקים קטנים ובינוניים, וזה אמור להתבטא במכפילים גבוהים יותר. לדבריו, Wix אטרקטיבית בהשוואה לחברות דומות, והמלצתו היא "תשואת יתר".