עוד שלד של איציק שרם בדרך להנפקה: אמרלד תגייס 4.8 מ' ד'

אמרלד פיתחה מוצר המבוסס על מצלמה ותוכנת ניתוח תמונה, המאפשר לרופאי עור לצלם במהירות את כל גופו של אדם החושש ממלנומה

יצחק שרם / צלם: תמר מצפי
יצחק שרם / צלם: תמר מצפי

חברת אמרלד (לשעבר dermacompare), העוסקת בתחום אבחון המלנומה, התמזגה עם שלד בורסאי הנסחר בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב, ויוצאת לגייס 4.8 מיליון דולר. החברה מוזגה לתוך השלד Zaxis, אשר נסחר כעת בנאסד"ק לפי שווי של 4.5 מיליון דולר.

בין בעלי המניות של החברה משקיעים ישראלים רבים, ביניהם שמות מוכרים מתחום מיזוג חברות לשלדים בורסאיים בישראל ובארה"ב: איציק שרם, בן ציון ויינר, לביא קרסני וכפיר זילברמן. החברה של קבוצה זו, שעוררה את הרעש הרב ביותר בשנתיים האחרונות, הייתה חברת בריד איט, שנסחרה בשיאה לפי שווי של עשרות מיליוני דולרים, על רקע ההתלהבות ממניות חברות המריחואנה בארה"ב (וזאת למרות שהמוצר שלה לתחום המריחואנה היה בגדר רעיון בלבד), אך חזרה לאחרונה לשווי של 2.5 מיליון דולר.

אמרלד פיתחה מוצר המבוסס על מצלמה ותוכנת ניתוח תמונה, המאפשר לרופאי עור לצלם במהירות את כל גופו של אדם החושש ממלנומה, ואת התמונות הללו להעביר למומחה, להשוות אותן לאלה שצולמו בביקורת הקודמת, וכן להפעיל עליהן מספר ניתוחים אוטומטיים אשר עשויים להפנות את תשומת הלב באופן מדויק יותר לאזור שבו עלולה להיות בעיה.

החברה גייסה בשנה האחרונה כ-750 אלף דולר, והיא צפויה לגייס סכום נוסף כזה בהשקעה פרטית כתנאי להנפקה. לחברה אין היום הכנסות, ולא כסף בקופה - למעט הסכום שצוין.