"כיל צפויה להציג בשבוע הבא רווח של כ-93 מיליון דולר"

האנליסט דורון דגול מבנק אגוד מוריד את מחיר היעד לכיל מ-8 דולר ל-7.35 דולר (28 שקל), ומציין כי "כיל נראית כרגע נסחרת קרוב לשווייה הכלכלי ומגלמת חלק נכבד מהאפקטים השליליים בשוק"

מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי
מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי

לקראת פרסום דוחות כיל בשבוע הבא (ב-12 באוגוסט) מפרסם האנליסט דורון דגול מבנק אגוד עדכון לסקירתו על החברה והמניה.

דגול מעריך כי כיל תציג ברבעון השני הכנסות של כ-1.238 מיליארד דולר, רווח תפעולי של 139.5 מיליון דולר ורווח נקי של כ-93.5 מיליון דולר. זאת לעומת רווח של 216.7 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה על הכנסות של כ-1.4 מיליארד דולר.

ב-2015 כולה צופה דגול הכנסות של כ-5.65 מיליארד דולר ורווח נקי של 707 מיליון דולר.

תשואת הדיבידנד הממוצעת לשנה האחרונה עמדה על 4.24% ודגול מעריך תשואת דיבידנד של עד 5.5% על המחיר הנוכחי לשנה הקרובה.

באגוד מפחיתים את מחיר היעד למניה מ-32.4 שקל או 8 דולר ל-28 שקל או 7.35 דולר. בעוד המחיר הדולרי ירד ב-8.1%, המחיר השקלי ירד ב 13.5% והפער נובע מהירידה החדה בשער הדולר שירד מאז העבודה הקודמת של דגול ממעל 4 שקלים לדולר ל-3.8. בהתאם לכך, המלצת יורדת מ"תשואת יתר" ל"החזק".

אגב, כיל סגרה היום על 24.55 שקל כך שמחיר היעד החדש עדיין גבוה בכ-14% ממחיר המניה בבורסה.

בסך הכל, אומר דגול, כיל נראית כרגע כנסחרת קרוב לשווייה הכלכלי ומגלמת חלק נכבד מהאפקטים השליליים בשוק. על פי מירב ההערכות שער הדולר לא צפוי לקרוס אלא אולי אפילו להתחזק על רקע העלאות הריבית הצפויות בארה"ב, אירופה מהווה איזושהי משקולת בעיקר מכיוון היחלשות האירו והרובל הרוסי אך יתכן וההסכם המתגבש עם יוון יאושש אותה בהמשך, ביקושי האשלג בעולם אמנם נמוכים השנה אך זה משהו שכבר היה צפוי מזמן ואילו השביתות בכיל שפגעו במחצית הראשונה גרמו לדחיית מכירות אשר יפצו במחצית השנייה של השנה על ירידת הכמויות הכללית בשוק.

ההגעה להסכם עם העובדים יאפשר לכיל להמשיך בתוכנית ההתייעלות שלה ומכיוון שרוב ההפרשות בוצעו בדוחות הפגיעה תהיה נמוכה יחסית. המחסומים העיקריים לפני כיל הם אישור סופי של מסקנות ששינסקי 2, אך רובן כבר מגולמים במודל וסירוב לאשר את הכרייה בשדה בריר, אך החברה כבר נערכת לכך על ידי פיתוח תחליפים בחו"ל.

בימים אלו מנהלת כיל מגעים עם הממשלה בנוגע להארכת הזיכיון בים המלח יחד עם ניסיון לרכך את המלצות ששינסקי 2 ואילו המו"מ על אישור כריית הפוספטים בשדה בריר שכבר התקדם לכיוון חיובי מבחינתה של כיל נעצר לבסוף ושוב נדחה. "בסופו של דבר אנו נשארים עם משקולת של השקעות כבדות לשנים הקרובות כשהשווקים לא בשיאם, אך ההשקעות הללו תישאנה פירות בעתיד", אומר דגול.