הדולר ירד קלות ל-3.808 שקלים; האירו סביב 4.16 שקלים

דוח התעסוקה האמריקאי יפורסם ב-15:30 שעון ישראל ■ על פי התחזיות, הדוח צפוי להצביע על תוספת של 223 אלף משרות חדשות ביולי; שיעור האבטלה צפוי להיוותר ללא שינוי על 5.3%

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת חתמה היום (ו') את המסחר הבין בנקאי בשוק המט"ח המקומי, כאשר הדולר ירד ב-0.13% ושערו היציג נקבע על 3.808 שקלים, בעוד האירו עלה ב-0.12% ל-4.163 שקלים. הדולר-ין נסחר ביציבות סביב 124.8 ין יפני לדולר.

סוחרי המט"ח, כעמיתיהם בשוקי המניות והאג"ח, ממתינים לפרסום דוח התעסוקה האמריקאי לחודש יולי. על פי התחזיות, הדוח צפוי להצביע על תוספת של 223 אלף משרות חדשות לשוק העבודה, בדומה לכמות המשרות שנוספה בארה"ב בחודש יוני. שיעור האבטלה צפוי להיוותר ללא שינוי על 5.3%.

אם דוח התעסוקה ייצא טוב מהתחזיות, זה ימשיך ויאותת לפדרל ריזרב על שיפור בשוק העבודה ויגביר את ההערכות להעלאת ריבית כבר בספטמבר הקרוב, לראשונה מאז 2006.

בנק אגוד בסקירתו השבועית מתייחס לשוק המט"ח, ומסביר כי "כרגע, עיקר תשומת הלב בהקשר ליחס בין הדולר לשקל מופנה לתזמון העלאת הריבית האמריקאית כשצעד אחד לאחר מכן נמצא קצב ההעלאה שלה ומועד תחילת העלאת הריבית בישראל.

"בינתיים נראה כי הריבית האמריקאית תועלה כבר במהלך החודשיים הקרובים והעלאה שנייה עד מארס 2016. בישראל לעומת זאת, צפויה הריבית להישאר נמוכה לאורך זמן ובעקבות הפחתות המחירים הצפויות כפי שפורסמו השבוע, ירדו גם ציפיות האינפלציה. דבר זה עשוי לדחות את מועד העלאת הריבית על ידי בנק ישראל".

בהינתן הדברים, כלכלני אגוד מעריכים כי השקל עשוי לחזור להיחלש מול הדולר לקראת סוף השנה.

בשוק הסחורות, הנפט מתאושש לאחר שנפל אמש לרמת שפל שלא נראתה מאז חודש מארס השנה. הזהב נסחר ביציבות, אך מחירו בדרך לסגור שבוע שביעי רצוף של ירידות שערים, רצף שלא נראה מאז מאי 2004.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]