ליברמן: "רה"מ פוגע בביטחון הלאומי של ישראל"

לקראת הקרבות הקשים שצפויים לישראל בזירה הבינלאומית בחודש הבא, הטיח שר החוץ לשעבר ביקורת חריפה בנתניהו וטען כי התנהלותו פוגעת בפעילות משרד החוץ: "בעקבות הפוגרום שביצע רה"מ במשרד החוץ, המשרד הפך לגוף חסר כוח והשפעה"

אביגדור ליברמן / צילום: אוליביה פיטוסי-הארץ
אביגדור ליברמן / צילום: אוליביה פיטוסי-הארץ

שר החוץ לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מותח ביקורת נוקבת על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו וטוען כי היא פוגעת בפעילות משרד החוץ. "מדובר בפגיעה קשה בביטחון הלאומי שלנו וביכולתה של ישראל להגן על עצמה בזירה הבינלאומית", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו.

"ביום שני הקרוב תכונס עלפי בקשתי ועדת חוץ וביטחון לדון במצבו של משרד החוץ", הוסיף השר לשעבר. "אין צורך להרחיב בנוגע ל'פוגרום' שנעשה על-ידי ראש הממשלה במשרד החוץ בחודשים האחרונים - מהלכים שבאו בזה אחר זה והחלישו, פיזרו וביזרו את משרד החוץ לגוף חסר כוח וחסר השפעה".


"הודעתו החריפה וחסרת התקדים של מזכ"ל האו"ם נגד ישראל בעקבות פיגוע הטרור היהודי בכפר דומא והפסיביות הזועקת שבה נקטה ארה"ב בנוגע להודעת הגינוי של מועצת הביטחון לישראל בעניין, צריכות להדליק את כל הנורות האדומות אצל מי שמבין את חשיבות מעמדה המדיני של ישראל לביטחונה ולכלכלתה של מדינתנו", התריע ליברמן.

לדבריו, חודש ספטמבר הקרוב צפוי להיות רווי באתגרים מדיניים עבור ישראל בזירה הבינלאומית. באמצע החודש יתקיים כינוס של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שם תובא להצבעה הצעת ההחלטה של מצרים ומדינות ערביות ומוסלמיות נוספות לפיקוח על מתקני הגרעין של ישראל.

עובדי משרד החוץ לנתניהו: "הקיצוץ במשרד - בשורת איוב"

ליברמן ציין כי בסוף החודש הבא תתכנס העצרת הכללית של האו"ם, שבמסגרתה יתקיימו גם דיונים של מועצת הביטחון. במהלך הכינוס עשויות לעלות יוזמות כמו אלו של צרפת, ניו-זילנד והפלסטינים עצמם שעלולות להתקבל ולכפות על ישראל פרמטרים קשים להסדר עם הפלסטינים או שהרשות הפלסטינית תשיג הכרה כחברה מלאה באו"ם. "ישנה סכנה גדולה שהפעם לא יוטל וטו אמריקאי והתרחיש הזה יתממש", הדגיש שר החוץ לשעבר.

כ-30 שגרירים ועשרות עובדים בכירים במשרד החוץ חתמו השבוע על מכתב לנתניהו, המחזיק גם בתיק החוץ, בדרישה שיפעל לביטול קיצוץ של עשרות מיליוני שקלים בתקציב המשרד. על רקע קולות גוברים להחרמת ישראל בעולם, במשרד החוץ מזהירים כי הקיצוץ הוא "בשורת איוב ליכולתה של הדיפלומטיה הישראלית להמשיך להגן על מדינת ישראל".