הדולר התחזק ב-0.13%; "סיכוי גבוה להורדת ריבית"

שערו היציג של הדולר נקבע על 3.813 שקלים, בעוד האירו עלה ב-0.12% ושערו היציג נקבע על 4.168 שקלים

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

הדולר והאירו היציגים התחזקו היום (ב') מול המטבע המקומי. הדולר עלה ב-0.13% ושערו היציג נקבע על 3.813 שקלים, בעוד האירו עלה ב-0.12% ושערו היציג נקבע על 4.168 שקלים.

בעולם נסחר האירו סביב 1.097 דולרים.

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של IBI בית השקעות, מציין בסקירה שפרסם היום כי "צעדי הממשלה, הצניחה במחירי הסחורות והשקל החזק מובילים אותנו לעדכן את תחזית האינפלציה לשנה הקרובה לאפס. כמו כן, נראה כי שוק המזון עלה על המסלול הנכון עבור הצרכנים וההתאמה צפויה להיות משמעותית. הפחתת הריבית בישראל תגיע כאשר בנק ישראל יפנים כי תלה תקוות רבות מדיי בהשפעת העלאת הריבית בארה"ב על השקל. לדעתנו ההסתברות להפחתת הריבית לאפס עד סוף השנה גברה מאוד".

אתמול פורסם כי היצוא מסין בחודש יולי צנח ב-8% לעומת צפי לירידה של 1%, היבוא נפל ב-6% (בהתאם לתחזיות המוקדמות) ומדדי המחירים ליצרן ולצרכן הצביעו על חולשה גם כן. הנתונים מעידים על המשך ההאטה בצמיחה בסין, מה שיאפשר לממשל להמשיך המדיניות מרחיבה, כמו למשל הורדות ריבית ושחרור יותר אשראי למשק באמצעות הבנקים המסחריים.

בשווקים ממשיכים להגיב גם לדוח התעסוקה שפורסם בארה"ב בסוף השבוע, שעשוי לסלול את הדרך להעלאת הריבית כבר בחודש הבא כאשר 215 אלף משרות חדשות נוצרו ושיעור האבטלה נותר בשפל של שנים - 5.3%.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר הסיום התנודתי של שבוע המסחר הקודם, הדולר-שקל פותח את שבוע המסחר סביב רמת 3.80, כשבשוק עוד מהססים האם לדחוף את הדולר מעלה. דוח התעסוקה שפורסם ביום שישי היה אמנם נמוך מעט מהציפיות (215 אלף לעומת 223 אלף), ואולם עדיין מדובר בנתון חיובי שמלמד על המשך השיפור בשוק התעסוקה. בשוק החלפי הריבית אף ראינו עלייה בתמחור של העלאת ריבית בספטמבר לאחר פרסום הנתונים (מ-47% ל-52%). ועם זאת, נראה כי בשוק כבר התרגלו לנתונים של 200-250 אלף ומצפים לראות עליית מדרגה נוספת. גם נתוני האינפלציה בארצות הברית עדיין נמוכים מכפי שמקווים לראות בשוק".