נעילה שלילית בבורסות אירופה; סין ויוון במוקד תשומת הלב

הבנק המרכזי של סין ממשיך לבצע צעדים במטרה להגביר את קצב הצמיחה והיום הודיע במפתיע על פיחות של כ-2% בשער היואן ■ יוון ונושיה הבינלאומיים הגיעו להסכמות בנוגע לתנאים לקבל חבילת חילוץ שלישית למדינה

 רה"מ היווני אלכסיס ציפראס וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל / צילום: רויטרס
רה"מ היווני אלכסיס ציפראס וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות שערים, על רקע הודעתו של הבנק המרכזי בסין על פיחות של 2% בשער היואן במטרה להאיץ את הצמיחה. ביוון נרשמת אופטימיות על רקע הסכמה בנוגע לחבילת החילוץ.

יוון ונושיה הבינלאומיים הגיעו להסכמות בנוגע לתנאים לקבל חבילת חילוץ שלישית למדינה, כך אישר היום פקיד יווני בכיר. "העסקה סגורה, רק כמה פרטים נשארו", צייץ דובר הממשלה היוונית בטוויטר.

יוון ונושיה, בין היתר קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי באירופה, ניהלו משא ומתן ארוך מאז שבת האחרונה סביב הרפורמות שנדרשות מיוון על מנת להבטיח את חבילת החילוץ בשווי של 86 מיליארד אירו (כ-94 מיליארד דולר). המדינה עצמה נמצאת בלחץ על מנת לארגן מקורות תשלום לפני ה-20 באוגוסט, אז תצטרך לפרוע אג"ח ממשלתיות בהיקף 3.2 מיליארד אירו, המוחזקות על ידי הבנק המרכזי.

בורסות אסיה נסחרו היום במגמה שלילית, לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים אמש בעליות.

הבנק המרכזי של סין ממשיך לבצע צעדים במטרה להגביר את קצב הצמיחה והיום הודיע במפתיע על פיחות של כ-2% בשער היואן.

אתמול בוול סטריט, ללא נתוני מאקרו מהותיים, המשקיעים התמקדו בדבריהם של בכירי הפד. סגן יו"ר הפד סטנלי פישר חזר בראיון שהעניק ל"בלומברג" אתמול על עמדתו כי האינפלציה נמוכה ורחוקה מהיעד, מה שאומר ש"הפד לא יפעל לפני שהאינפלציה והתעסוקה יחזרו לרמה נורמלית". מדובר בהתבטאות ברורה נגד העלאה קרובה של הריבית בארה"ב.

מנגד, מושל הפד באטלנטה דניס לוקהארט אמר אתמול כי הכלכלה האמריקאית יכולה להתמודד היום עם העלאה הדרגתית של הריבית. בדברים שנשא באטלנטה אמר לוקהארט כי "גם נתוני מאקרו מעורבים לא ישנו את דעתי". נזכיר כי בשבוע שעבר הוא הודיע כי הוא תומך בהעלאה בספטמבר.

בטוקיו רשמו מניות חברות הפלדה והמתכות עליות חדות על רקע הזינוק במחירי הסחורות. באוסטרליה עלו מניות BHP ביליטון וריו טינטו ביותר מ-2%.