חברה ישראלית לגוגל: מצטערים, השם אלפאבית תפוס

גוגל הודיעה על ארגון מחדש של פעילותה, במסגרתו היא תהפוך לחברה-בת של חברת החזקות בשם אלפאבית ■ חברת התכנון והאדריכלות הישראלית א.ב מתכננים טוענת כי היא פועלת כבר 25 שנים בארץ ובחו"ל תחת השם אלפאבית

לארי פייג וסרגיי ברין /רויטרס

בתום המסחר אתמול גוגל הכריזה על ארגון מחדש של פעילותה. במסגרת הארגון, גוגל תהפוך לחברה-בת של חברת החזקות בשם אלפאבית (Alphabet). היום (ג') הודיעה חברת התכנון והאדריכלות א.ב מתכננים כי השם אלפאבית הוא שם מסחרי דומה מאוד לשם שבו היא פועלת מזה 25 שנים בארץ ובחו"ל, ולכן היא קוראת לגוגל לבחור שם אחר.

לדברי קובי בוגין, מנכ"ל א.ב מתכננים, "חלק מהפרויקטים שתכננו בוצעו עוד לפני שמייסדי גוגל חלמו על הקמת החברה. בבחירת השם הושקעה מחשבה רבה והוא מבטא את העבודה היסודית בתכנון פרויקט חדש מהיסוד. במשך למעלה משני עשורים השקענו סכומים גבוהים בבניית המוניטין וכעת נצטרך להסביר בכל מקום שאין לנו קשר לחברת גוגל העולמית".

בחברת האדריכלות הישראלית מסבירים עוד כי הזיהוי שעלול להיווצר עם גוגל יכול ליצור בעיות ואי הבנות בפעילות במספר מדינות כמו למשל סין, שחוסמת את כל שירותי גוגל וג'ימייל וכן במדינות אחרות בהן המותג האמריקאי לא זוכה לאהדה רבה.

לכן, בחברת א.ב מתכננים קוראים לראשי גוגל לשנות את החלטתם ולבחור בשם אחר לחברה שאינו תפוס כבר על ידי אחרים.