כך תספק גוגל אינטרנט מהיר בחינם לכל מדינה בעולם

גוגל תעלה לאוויר כדור פורח בסרילנקה, שירחף כ-20 קילומטרים מעל פני האדמה ויספק אינטרנט לאזורים בשטח של יותר מ-1,500 קילומטרים רבועים ■ הכדורים הפורחים יכולים להישאר בסטרטוספרה במשך יותר מ-100 ימים ברציפות

להביא את בשורת האינטרנט למקומות נדחים באמצעות העלאת כדור פורח לסטרטוספרה נשמע כמו רעיון טוב שיתממש רק בעתיד הרחוק. אבל מתברר כי הרעיון הזה עומד להפוך למציאות בסרילנקה.

הממשלה של האי הכריזה השבוע על שיתוף-פעולה עם גוגל לאספקת אינטרנט מהיר לכל מקום במדינה באמצעות פרויקט הכדורים הפורחים Loon. למי שלא מכיר נספר כי מדובר במיזם שאפתני במיוחד שמטרתו היא להקים רשת אינטרנט בסטרטוספרה, כאשר תחנת האם שולחת אותות לבלון שמרחף כ-20 קילומטרים מעל פני האדמה. לאחר מכן אותו בלון מעביר את האותות לבלונים נוספים, כאשר כל אחד מהם יכול לספק תקשורת אינטרנט לאזורים בשטח של יותר מ-1,500 קילומטרים רבועים.

נכון לעכשיו גוגל מסוגלת לנפח כל כדור פורח ב-5 דקות ולהפריח עד 20 בלונים ביום. מעבר לכך, הגרסאות החדשות של הכדורים הפורחים יכולות להישאר בסטרטוספרה במשך יותר מ-100 ימים ברציפות.

המטרה ארוכת -טווח של הפרויקט היא להקיף את כדור הארץ בכדורים פורחים וכך לספק שרותי אינטרנט לשני שליש מתושבי כדור הארץ שאינם מחוברים לרשת.

בחודשים הקרובים גוגל תתחיל להפריח בלונים ברחבי סרילנקה, ועד מארס 2016 היא תרשת את כל המדינה המתפרסת על שטח של 65 אלף ק"מ רבועים. בכך תהפוך את סרילנקה למדינה הראשונה בעולם שמספקת שירותי אינטרנט מהירים באמצעות כדורים פורחים.