מלחמת השיחות לחו"ל בין גולן טלקום לטלזר מתרחבת

מנכ"ל 019 טלזר: "לא יתכן שמשרד התקשורת ישב מהצד ויראה פצועים בדרך ולא יעשה כלום. המיילים לא יפסקו עד שהשתוללות הזאת מכיוון גולן תיפסק" ■ מתי מיכאל גולן יגיב?

מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

משרד התקשורת ביקש להרגיע את הרוחות במאבק שבין החברות 019 טלזר לבין גולן טלקום, אבל מנכ"ל טלזר הודיע במייל נוסף בתפוצת נאט"ו שהוא אינו מתכוון להפסיק עד שהמשרד לא יתערב וימנע מגולן להתחמק מתשלום עבור שיחות בינלאומיות שמבצעים לקוחותיו דרך ספקיות האינטרנט.

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", 019 טלזר וגולן החלו להתכתש לאחר שבטלזר החליטו להסיר את הכפפות במאבקם מול גולן, שחייב להם לטענתם מיליוני שקלים שאותם הוא לא מוכן לשלם. תביעה של טלזר מתבררת בימים אלה בבית משפט.

גולן מוכרת כרטיסי סים ב-9.90 שקלים (תוכנית מוזלת) ומאפשר ללקוחות לחייג לחו"ל דרכם. אבל לקוחות מבצעים שיחות לחו"ל לא רק דרך גולן, אלא גם דרך ספקיות שיחות בינלאומיות כמו טלזר ואחרות וגולן אמורה לגבות את הכספים מהלקוחות ולהעבירם לספקיות הבינלאומיות, אבל זה לא קורה מכיוון שלטענתה חובת הגבייה לא חלה עליה, כאשר הלקוחות לא משלמים לה ישירות.

עם רוב הספקים יש לגולן הסכם גבייה מסודר, אבל עם טלזר אין לה הסכם, וכנראה גם שהיא אינה רוצה בכך. התוצאה היא שמיליוני דקות שיחה של לקוחות גולן יוצאות דרך טלזר אבל גולן לא מוכנה לשלם עבורם. עד שטלזר עולה וחוסמת את נתיבי השיחות לוקח זמן וכתוצאה מכך היא מפסידה מיליוני שקלים.

אתמול ביקש אגף הפיקוח במשרד התקשורת להפסיק את ההתכתבות הפומבית לאחר שזו נחשפה בגלובס: "הנושא ייבדק ותקבלו מענה. עם זאת, אבקש (משניכם טזלר/עזי וגולן) לחדול עם המיילים בתפוצות הנרחבות. בכל מקרה, נא להסיר את גורמי המשרד. לכשיהיו תלונות יש נוהל ודרך לפנות אלינו", כתב אגף הפיקוח.

בתגובה הודיע עזריה סלע מנכ"ל טלזר (שוב בתפוצת נאט"ו): "האמת שאני מופתע מהבקשה להפסיק אם המיילים. המיילים לא יפסקו עד שהשתוללות הזאת מכיוון גולן תיפסק. לא יתכן שמר מיכאל גולן יעשה מה שהוא רוצה ואנחנו נשב רגועים ונמשיך לספוג. נראה לכם שמר גולן יספק 800,000 מנויים, והם פתוחים לשיחות לחו"ל ולא ייקח אחריות? יש גבול לכל תעלול, לא יתכן שהמשרד ישב מהצד ויראה פצועים בדרך ולא יעשה כלום. יש תלונות פתוחות מול גולן ואף אחד לא עושה כלום. יש מכתב של מנכ"ל המשרד שצריך לשלם וגולן לא משלם. עד מתי ? עד איפה? לנו נגמר הסבלנות".

הוא הוסיף, כי "אנחנו מושבניקים שנכנסים לשורה ועד שהשורה לא מסתיימת אנחנו לא מפסיקים. אנחנו מודיעים לכולם, השבוע החלטנו להוריד את הכפפות ולהתחיל לטפל בשערורייה הזאת. כנראה שלגולן אין מערכת פרודים או שיש אבל לא אכפת לו. גולן מפצל בין החשבונות ללקוחות - חשבון אחד של השיחות בארץ, וחשבון שני שיחות לחו"ל, וברגע שמישהו מבצע שיחות לחו"ל ולא משלם אז לא אכפת לו. האמת שכולנו אשמים, אנחנו רחמנים בני רחמנים. בחודש הראשון שגולן לא שילם היינו צריכים לסגור את הקישור בינינו, וזאת הפשלה של כל החברות ושל המשרד. מר גולן צריך להבין שאנחנו חיים במדינת חוק, ואת החוק צריך לקיים. המשרד צריך לדעת שהוא צריך לאכוף את החוק ולא יתכן שיעשה הנחות למי שהוא רוצה", לדבריו.

גולן טרם הגיבה למייל של טלזר ובשוק התקשורת ממתינים בציפייה דרוכה לראות כיצד והאם תגיב.