"רכישת אלרגן מייצרת 'גשר' לטבע; סינרגיות משמעותיות"

כלכלני גולדמן זאקס חוזרים לסקר את טבע בהמלצת "נייטרלי" ובמחיר יעד של 80 דולר

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

"ברכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, טבע תהנה מסינרגיות משמעותיות, ותייצר 'גשר' בכל הקשור לרווחים שלה, עד שצבר המוצרים המקוריים שבפיתוח יתחיל לתרום תרומה מהותית לקראת סוף העשור", זוהי ההערכה של גולדמן זאקס, שחזר השבוע לסקר את מניית טבע .

הבנק לא סיקר את טבע בחודשים האחרונים, על רקע מעורבותו בעסקת טבע-מיילן כיועץ של מיילן. כעת חוזרים בגולדמן זאקס לסקר את טבע בהמלצת "נייטרלי" ובמחיר יעד של 80 דולר, שמשקף פרמיה של כ-15% על מחיר המניה בניו יורק. טבע משלמת 40.5 מיליארד דולר תמורת החטיבה הגנרית של אלרגן.

האנליסטית ג'יימי רובין מציינת שרכישת החטיבה תהפוך את טבע לשחקנית הגנרית מספר אחת בפער ניכר מהאחרות: טבע תמכור כ-50% מהתרופות הגנריות בארה"ב ותוכל ליהנות מהיתרונות לגודל ביחסיה מול המבטחים, המפיצים ובתי המרקחת. לדבריה, החשיפה של טבע לתחום הגנרי תגדל, כשחלק הגנריקה במכירות החברה יעלה מ-59% ל-71% (על בסיס התחזית ל-2016).

"למרות המשאבים הפיננסיים שנדרשים לרכישת החטיבה מאלרגן, הנהלת טבע ציינה שהיא ממשיכה לחפש עסקאות נוספות בתחום התרופות המקוריות", מזכירה האנליסטית.

להערכתה ב-2015 טבע תוכל לבצע רכישה נוספת בהיקף של עוד כ-1 מיליארד דולר, והסכום יעלה ב-2016. בגולדמן זאקס מעריכים גם שישנו סיכון להשקה של קופקסון גנרי במינון הכפול (40 מ"ג) כבר ב-2017.

הקופקסון היא תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, ובמינון הרגיל כבר יש תחרות גנרית. המינון הכפול ניתן היום לכ-70% מהמטופלים בתרופה. "קופקסון יהפוך לחלק קטן יותר בסיפור לאחר הרכישה, אך עדיין יש סיכון למספרים אם תהיה השקה גנרית בתחילת 2017", כותבת רובין.

לדברי רובין, "אנחנו מעודדים במיוחד מההתפתחויות האחרונות בפייפליין המקורי של טבע, כולל בתחום המיגרנה, מחלת ההנטינגטון והפרעות אחרות במערכת העצבים המרכזית, וכן בתחום האסתמה".

עם זאת, ההמלצה חוזרת להיות נייטרלית ולא חיובית יותר, ורובין מסבירה כי "אנחנו רואים אפסייד גדול יותר בטווח הקצר בחברות אחרות - אלרגן, פייזר, בריסטול מאיירס ו-Abbvie". לפי נתוני Thomson/First Call, מתוך 23 אנליסטים שמסקרים את טבע, 15 מחזיקים בהמלצה חיובית, והיתר ניטרליים.