חברה שמוביל ג'רמי לוין גייסה 75 מ' ד' לטיפול במחלות מוחיות

אוביד תרפויטיקה (Ovid Therapeutics) גייסה 75 מיליון דולר מקרנות הון סיכון וקרנות תאגידיות

ג'רמי לוין / צילום: תמר מצפי
ג'רמי לוין / צילום: תמר מצפי

חברת אוביד תרפויטיקה (Ovid Therapeutics) שהיו"ר והמנכ"ל שלה הוא מנכ"ל טבע לשעבר, ג'רמי לוין, גייסה 75 מיליון דולר מקרנות הון סיכון וקרנות תאגידיות. החברה מפתחת תרופות למחלות נדירות של המוח.

בגיוס השתתפה גם משקיעה ישראלית אחת - קרן הגידור ספרה גלובל הלת'קר. את הסבב הובילה Fidelity Management והשתתפו בו משקיעים מובילים כגון Cowen Private, Sanofi ו-Cormorant Asset Management וחלק מהמשקיעים הוותיקים בחברה.

אוביד תשתמש בכספי הגיוס לפתח את התרופות שלה למחלות תסמונת ה-X השביר ותסמונת אנגלמן. התרופה המובילה של החברה, OV101, אמורה להיכנס לניסוי שלב II*(ניסוי יעילות ראשוני) בשתי ההתוויות הללו כבר ב-2016. בנוסף ישמשו הכספים לקדם מוצרים נוספים לתוך צנרת הניסויים הקליניים. בעבר הצהיר לוין כי החברה מקווה לפתח תרופה לאוטיזם.

התרופה המובילה של אוביד פותחה בעבר כתרופה לטיפול בהפרעות שינה של חברת התרופות הדנית לונדבק, אך לא נרשמה בסופו של דבר להתוויה זו. אוביד קיבלה מלונדבק את זכויות הפיתוח של המוצר, תמורת תמלוגים עתידיים.

היום אמר לוין בעקבות ההודעה: "בשנה האחרונה הוצאנו לפועל את האסטרטגיה שלנו בתמיכת המשקיעים, החולים ומשפחותיהם, רופאים והשותפים התאגידיים שלנו. המימון הזה הוא צעד לקראת הפיכתה של אוביד לחברת נוירולוגיה מובילה".