חיית המחמד חולה? הווטרינר יבדוק אותה אונליין

יזם הסטארט-אפ PawSquad מקווה שמערכת הטלה-רפואה שלו תסייע לבעליהן של חיות מחמד להבטיח כי יזכו לרמת הטיפול הדרושה בשעת הצורך

כאשר חיית מחמד אהובה חשה ברע, אין לבעליה הרבה ברירות. "גם אם מדובר במשהו קטן, כיום אין ברירה וחייבים לרוץ לווטרינר", אומר המשקיע והיזם הסדרתי דיוואקר סינג. "אבל ביותר מ-30% מהמקרים החיה לא צריכה להגיע לשם - הווטרינר יכול להעריך את המצב בטלפון".

סינג מאמין כי PawSquad היא הפתרון לבעיה. הסטארט-אפ מקווה שמערכת הטלה-רפואה שלו תסייע לבעליהן של חיות מחמד להבטיח כי יזכו לרמת הטיפול הדרושה בשעת הצורך. הבעלים יוכלו לבצע שיחת וידיאו בת 20 דקות עם וטרינר בלי שיידרשו להכניס את בעל החיים למנשא ולהגיע איתו אל המרפאה עצמה. התור הווירטואלי יהיה זול יחסית לביקור במרפאה.

סינג, שהקים את החברה לפני חמישה חודשים, מציין כי PawSquad תספק ללקוחותיה מענה ראשוני. "אם חיית המחמד שלך מרגישה לא טוב במהלך סוף השבוע או אם יש לך שאלה בעניין חיסון או בעניין התנהגותי, אנחנו יכולים לאפשר לך גישה מהירה לווטרינר. אם יהיה צורך לבקר במרפאה, נוכל לסייע גם לקבוע תור", הוא אומר. לפי החוק בבריטניה, PawSquad אינה יכולה לספק מרשמים לתרופות - בניגוד לשירותים מקבילים בתחום הרפואה האנושית. ל-PawSquad יש פאנל של 20 וטרינרים המספקים ייעוץ מן השעה שש בבוקר ועד חצות בכל ימות השבוע. התוכנית היא לבנות מסד נתונים דמוי אובר, שיאפשר לווטרינרים פנויים להירשם לשירות, לעבור ראיון פנים אל פנים ואימות של מעמדם המקצועי, ואז להרוויח עוד כסף בעבודה מהבית.

"וטרינרים רבים מתגוררים באזורים כפריים ואין להם מספיק עבודה למשרה מלאה, ויש גם וטרינריות רבות שעסוקות בענייני המשפחה ורוצות לעבוד, אבל לא יכולות", מסביר סינג.

כמו אובר, גם PawSquad תכלול מערכת דירוג שתאפשר למשתמשים לראות כיצד דירגו משתמשים קודמים את בעלי המקצוע, ולסקור גם את הכשרתם המקצועית.

כיום ניתן להשתמש בשירותי PawSquad רק ממחשבים שולחניים, אך באוקטובר 2015 צפויה לצאת גם אפליקציה למובייל.

לאחר שתבסס את פעולתה בבריטניה, סינג מתעתד להביא את PawSquad גם לארה"ב (שם תתחרה בשירות Vet on Demand) ולסקנדינביה. החברה כבר זכתה למימון בסך 900,000 ליש"ט מקבוצת Gecad, העוסקת בהשקעות בשלבים מוקדמים, ומתעתדת לקיים בשנה הבאה סבב מימון נוסף וגדול יותר.

סינג מספר כי שירותים וטרינריים הם שוק שהיקפו השנתי בבריטניה לבדה עומד על 3 מיליארד ליש"ט (4.6 מיליארד דולר).