הטיפ היומי: היינקן - פחות חוב, בראש טוב

מה אפשר ללמוד מהדוחות של יצרנית המשקאות ההולנדית, והאם כדאי להשקיע?

בירה הייניקן  / צלם: רויטרס
בירה הייניקן / צלם: רויטרס

יצרנית המשקאות Heineken נסחרת בבורסה ההולנדית (סימול: HEIA:NA) בשווי של 44 מיליארד אירו. החברה, שהיא מבשלת הבירה השלישית בגודלה בעולם, נשלטת על-ידי משפחת הייניקן. למרות שהחברה פעילה במדינות רבות ברחבי העולם, כמחצית מהכנסותיה של הייניקן מגיעות מאירופה.

לפני מספר ימים פרסמה החברה את הדוחות לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של 2015. בעקבות הדוחות, אנו מעלים את התחזית שלנו לרווח הנקי למניה לשנים 2015-2016. התחזית לרווח הנקי למניה לשנת 2015 עולה ב-4.2% ל-3.45 אירו, ול-2016 - ב-3.6% ל-3.7 אירו. רוב העלייה מיוחסת לירידה בחוב, וכרבע מהעלייה מיוחסת לשיפור בתחזית שלנו לשולי הרווח הגולמי של החברה, על רקע ירידה בהוצאות.

במחצית הראשונה של שנת 2015, הייניקן רשמה ירידה של 15% בתזרים המזומנים שלה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והדבר מקזז את ההשפעה החיובית של השיפור ברווחיות. שערי חליפין השפיעו לטובה על דוחות החברה במחצית, אך מנגד, הם גם מגדילים את ה-CAPEX (הוצאות הוניות). החברה מצפה לגידול של 6% ב-CAPEX השנה, ל-1.7 מיליארד אירו.

הייניקן עקפה את תחזיות הרווח הנקי למניה, עניין חיובי במיוחד לאור העובדה שאצל המתחרות - Anheuser-Busch ו-SABMiller - העדכונים היו מאכזבים. עם זאת, כשמשווים את נתוני הייניקן והמתחרות מתחילת השנה ולוקחים בחשבון את הצפי לרווח הנקי למניה בטווח הארוך, אנחנו לא מתלהבים. המכירות האורגניות של הייניקן צמחו בשיעור לא משכנע של 2% מתחילת השנה, לעומת 4.7% ב- SABMiller ו-5% ב- Anheuser-Busch. גם בצמיחה ב-EBIT - הרווח הנקי בנטרול מס וריבית, הנתון של הייניקן פחות טוב משל המתחרות.

בתעשיית הבירה הצומחת בשיעור נמוך, אנחנו ממשיכים להעדיף את Anheuser-Busch ו-SABMiller, שיש להן מאזנים חזקים ויחס נמוך של הוצאות קבועות ביחס למכירות. הייניקן נסחרת במכפיל שיא של 22 - דבר לא מוצדק להערכתנו. גם הדיבידנד שלה נמוך משל קבוצת ההשוואה. אנו מעלים באירו אחד את מחיר היעד למניה, ל-65 אירו, מחיר נמוך ב-15% ממחיר השוק, והמלצתנו נשארת "תשואת חסר".

*** מחלקת המחקר, מריל לינץ'. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.