סכסוך עבודה בקומברס על רקע שינוי מבני ארגוני

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות: "לא ייתכן שהחברה תתכנן מהלך שינוי מבני ארגוני שיש לו השפעה מכרעת על גורלם של העובדים, מבלי שהנושא יונח על שולחן הדיונים במו"מ על ההסכם הקיבוצי"

קומברס / צילום: תמר מצפי
קומברס / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת קומברס - כך הודיע הבוקר (ה') יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, למנהל אתר קומברס ישראל שמוליק חכם.

העילה המרכזית לסכסוך היא החלטה חד-צדדית של הנהלת החברה לבצע שינוי מבני ארגוני מהותי, "תוך פגיעה קשה בתנאי עבודתם ובביטחונם התעסוקתי של עובדי קומברס בישראל", לדברי ההסתדרות.

לדברי חלוצי, "לא ייתכן כי החברה תתכנן מהלך שינוי מבני ארגוני שיש לו השפעה מכרעת על גורלם של העובדים, מבלי שהנושא יונח על שולחן הדיונים במשא-ומתן על ההסכם הקיבוצי. מלבד העובדה כי התנהגות זו אינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים, יש בה הפרה בוטה של התחייבויות החברה תוך יצירת משבר חמור ביחסי האמון בין הצדדים. אני קורא להנהלת קומברס להתעשת, לנהוג באחריות ובהגינות ולהיכנס למשא-ומתן מתוך כוונה אמיתית להסדיר את הנושאים שנמצאים במחלוקת".

בשלהי חודש יוני, ההסתדרות וקומברס חתמו על שני הסכמים המסדירים את תנאי עבודתם של עובדי קומברס ביחס לעסקה שנחתמה עם החברה ההודית טק מהינדרה. מלבד הסכמים אלו, אשר הסדירו את תנאי הקליטה של עובדים המועברים לטק-מהינדרה ונתנו מענה לתקופת הביניים לגבי קבוצת עובדים הממשיכים את עבודתם בקומברס, נמשך המו"מ בין הצדדים להשגת הסכם קיבוצי מקיף ושלם בחברה.

במקביל להעברת שירותי הדיגיטל לטק-מהינדרה, אשר מתמקדת כיום בשירותי הפיתוח של קומברס, החברה הודיעה לאחרונה גם על רכישת Acision - חברה בריטית פרטית המתמחה בשירות שליחת מסרונים דרך מחשוב ענן. בעקבות עסקה זו, ששוויה מוערך בסכום של כ-210 מיליון דולר, קומברס מתכננת לבצע שינוי ארגוני רחב היקף שאת השלכותיו על העובדים בארץ, ההסתדרות דורשת להסדיר בהסכם הקיבוצי, עוד טרם ביצוע המהלך.

בסכסוך העבודה שהוכרז היום, ההסתדרות מדגישה כי "אופן קבלת ההחלטה החד-צדדית של קומברס בנוגע לשינוי הארגוני, מבלי לשתף את נציגות העובדים במהלך, משקפת התנהגות בלתי ראויה, אשר מפרה את חובת תום הלב ופוגעת בשקיפות ובהידברות בין הצדדים".