הדולר היציג נחלש 0.5% לקראת פרסום מדד יולי; האירו ירד 0.3%

הדולר היציג נקבע ב-3.789 שקלים ■ האירו היציג נקבע ב-4.2159 שקלים ■ הלמ"ס תפרסם ב-14:00 את מדד המחירים לצרכן - צפי לעלייה של 0.1%-0.2%

הדולר עולה / קרדיט: שאטרסטוק
הדולר עולה / קרדיט: שאטרסטוק

שער הדולר צנח היום (ו') בשוק המט"ח המקומי מול השקל ב-0.5% ושערו היציג נקבע ב-3.789 שקלים. בסיכום שבועי הדולר ירד כ-0.5% מול המטבע המקומי. האירו היציג נחלש היום ב-0.3% ושערו היציג נקבע ב-4.2159 שקלים. בסיכום שבועי האירו התחזק כ-1.3% מול המטבע המקומי.

היום ב-14:00 תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, ולפי התחזיות הוא צפוי לעלות ב-0.1%-0.2%. במחלקת המחקר של אקסלנס מעריכים כי האינפלציה ב-12 החודשים הבאים תסתכם ב-1.1%.

"תחילתה של עונת הקיץ והיציאה אל החופש הגדול צפויים להשפיע לחיוב על מחירי התרבות, הבידור והתחבורה. לצד צפי לעליות עונתיות. במחירי אירועי התרבות והפנאי צפויים לעלות בחודש יולי גם מחירי הטיסות והנופשים, בהשפעת זרם המטיילים הגבוה. נזכור כי על אף הירידה החדה שהתקבלה במחירי הנפט בחודש יולי, סעיף הדלקים לחודש זה לא הושפע ממנה, שכן הוא נקבע על פי מחיר חבית הנפט בסוף חודש יוני (שלא סבל מירידה חדה מדי).

"בדומה לשני המדדים האחרונים, להערכתנו גם סעיף הדיור צפוי להמשיך ולעלות, כאשר את העלייה העונתית עשויות ללבות גם העלאת מס הרכישה והחשש מצד בעלי הדירות מהטלת מסים נוספים, דבר שיכול להוביל ל"גלגול" חלק מעליית המס אל השוכרים וניסיון למתן את הפגיעה בבעלי הדירות במידה ואכן יוטלו מסים נוספים. שני הסעיפים המרכזיים שעשויים להוות משקולת על המדד הקרוב הם סעיף הפירות והירקות וסעיף ההלבשה וההנעלה, הנוהגים לרדת בחודש זה של השנה", לדברי האנליסטים באקסלנס.

עוד מוסיפים באקסלנס, כי "מדד חודש אוגוסט צפוי לעלות ב-0.1%. הירידה המשמעותית במחירי הנפט במהלך חודש יולי לצד המשך הייסוף בשערו של השקל, הביאו לעדכון שלילי של כ-4% במחירי הדלק בתחנות בחודש אוגוסט. העדכון צפוי להשיל מהמדד הכללי כ-0.16%, דבר שהוביל גם לעדכון התחזית שלנו כלפי מטה". 

בבנק אגוד מעריכים כי תחזית האינפלציה ל-12 חודשים קדימה עומדת על 0.7%. הכלכלנים מציינים כי "הדולר שמר על יציבות השבוע מול מרבית המטבעות העיקריים בעולם, אולם מול האירו נחלש הדולר בכ-2% וזאת בעיקר עקב השגת הסכם בין המדינות המלוות לממשלת יוון. במוקד מסחר המט"ח השבוע היה הודעתה של סין על פיחות של 1.9% בשער המטבע שלה ועל הרחבת רצועת האלכסון ל-2%. הדולר נסחר מול השקל ביציבות בשבוע זה - נקודת תמיכה עומדת על 3.761 שקלים לדולר. נקודת התנגדות הינה 3.824 שקל לדולר".

כלכלני בנק לאומי ציינו בסקירת סוף השבוע שלהם, כי "עוצמת השקל ביחס לסל המטבעות והדשדוש ביצוא הסחורות והשירותים של ישראל, מקטינים את הסיכוי לתיסוף חד בטווח הקצר. במקביל, פרמטרים אלו מגדילים את הלחץ על בנק ישראל לבצע פעולות למניעת תיסוף בשער השקל. אנו ממליצים כעת להחזיק את החשיפות המט"חיות בתיקי ההשקעות (מניות ואג"ח קונצרני בחו"ל) ללא גידור".