עופר קוטלר צבר יותר מ-50 מיליון שקל ב-7 שנים בשיכון ובינוי

מאז הצטרפותו לשיכון ובינוי הוסיפה מניית החברה לערכה כ-160%, ומשקפת לה שווי של 3.6 מיליארד שקל ■ קולטר הודיע היום על פרישה; יחליף אותו בתפקיד ירון קריסי, מנכ"ל סולל בונה

עופר קוטלר מנכ"ל שיכון ובינוי / צילום: סיון פרג'
עופר קוטלר מנכ"ל שיכון ובינוי / צילום: סיון פרג'

אחרי שבע וחצי שנים בראשות קבוצת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי (שו"ב), עפר קוטלר הודיע הבוקר על רצונו לפרוש מתפקידו כמנכ"ל הקבוצה. קוטלר מונה לתפקיד בחודש מאי 2008, וצפוי לסיים את כהונתו בסוף חודש אוקטובר הקרוב.

את קוטלר יחליף בתפקיד ירון קריסי (50), המכהן כיום כמנכ"ל החברה הבת סולל בונה. קוטלר מסר היום כי "הייתה לי את הזכות לשמש כמנכ"ל באחת החברות הכי צומחות ומעניינות בתחומה. בזכות מנהלים ועובדים מוכשרים בצורה יוצאת דופן, ובגיבוי מלא של בעלת השליטה והדירקטוריון, הצלחנו להפוך את שיכון ובינוי לחברה גלובאלית אמיתית, כשהיקף פעילותה הגלובאלית מהווה כ-50% מסך פעילותה".

שו"ב, הנמצאת בשליטת שרי אריסון, פועלת בחמישה תחומים: תשתיות, יזמות נדל"ן, אנרגיה מתחדשת ומים. קוטלר (59), בעל תואר הנדסה אזרחית מהטכניון בחיפה, הגיע לנהל את שו"ב אחרי שעמד במשך כשנתיים בראש חברת הנדל"ן דניה סיבוס, אליה הגיע אחרי שכיהן כמנכ"ל חברת דרך ארץ - מפעילת כביש 6. מאז הצטרפותו של קוטלר לשו"ב, מניית הקבוצה הוסיפה לערכה כ-160%, ומשקפת לשו"ב שווי נוכחי של 3.6 מיליארד שקל.

עלות העסקתו של קוטלר בכהונתו כמנכ"ל שו"ב צפויה להצטבר לכ-60 מיליון שקל, אחרי שמאז שמונה לתפקיד ועד סוף 2014 צבר מעל ל-52 מיליון שקל - כרבע מהסכום תגמול מנייתי (כ-12 מיליון שקל) והיתרה בעיקר שכר ומענקים.

בשיכון ובינוי מסרו היום כי במהלך כהונת קוטלר "יישמה החברה אסטרטגיית התרחבות בינלאומית בתחומי התשתיות והזכיינות, הרחיבה את הפעילות בתחום יזמות הנדל"ן בישראל ובאירופה, פיתחה מנועי צמיחה - אנרגיה מתחדשת ומים, והגדילה באופן משמעותי את היקף הכנסותיה ורווחיה". עוד הוסיפו כי מאז תחילת כהונתו עלה מחזור הפעילות של הקבוצה בכ-50% והגיע אשתקד ליותר מ-6 מיליארד שקל, עם רווח נקי שנתי שעמד ב-2014 על 428 מיליון שקל.

הימור מוצלח על הנדל"ן הגרמני

בחודש שעבר קיבל ההימור המוצלח של שו"ב, תחת קוטלר, על שוק הנדל"ן הגרמני חותמת רשמית: גיוס הון ענקי של 415 מיליון אירו (כ-1.7 מיליארד שקל) באמצעות הנפקת החברה הנכדה ADO properties בבורסת פרנקפורט. שו"ב העריכה היום כי ההנפקה בגרמניה תניב לה רווח הון של 120-130 מיליון שקל, שעשוי לגדול בכ-10% במקרה של מימוש ה"גרין שו" (אופציה שמאפשרת לחתמי ההנפקה לרכוש נתח נוסף ממניות החברה במחיר ההנפקה).

איי.די.או פרופרטיז, בה משמש קוטלר כיו"ר, מחזיקה כ-255 נכסי נדל"ן מניב בברלין, עיקרם למגורים. יותר ממחצית הסכום שגויס (215 מיליון אירו) נכנס לקופתה של החברה האם, ADO, באמצעות הצעת מכר, סכום שיוכל לגדול עד ל-260 מיליון אירו במימוש ה"גרין שו". יתרת הסכום שגויס (200 מיליון אירו) נכנס לקופת החברה הבת שהונפקה.

עלויות העסקת עפר קוטלר
 עלויות העסקת עפר קוטלר