מניית היום: מזנקת לאחר כתבה אוהדת ופרסום תוצאות

ביונדווקס מזנקת לאחר שכתבה שפורסמה בערוץ 1 חשפה כי חיסון שניתן לחולים לפני 3 שנים מגן עליהם כיום מפני חלק מסוגי השפעת הקיימים היום בעולם

מניית ביונדווקס מזנקת היום (א') במסחר בבורסה בכ-6% במחזור מסחר ער מהרגיל. הסיבה: כתבה חיובית שפורסמה ביום חמישי בערב במהדורת "מבט" בערוץ 1 על פעילות החברה.

ביונדווקס, המנוהלת על-ידי ד"ר רון בבקוב, דיווחה בשבוע שעבר על תוצאות סטטיסטיות מפתיעות במיוחד. בשנת 2012 סיימה החברה לגייס 120 חולים בגילאי 65 לניסוי קליני (שהסתיים בהצלחה). החברה חשפה את דגימות הדם של החולים לסוג חדש של שפעת (H3N2) והראתה עלייה בכמות הנוגדנים הממגנים. מה שמרתק בדיווח הוא כי בעת עריכת הניסוי בשנת 2012 הזן הזה של השפעת כלל לא היה קיים בעולם. כלומר, חיסון שניתן לחולים לפני 3 שנים מגן עליהם כיום מפני סוגי השפעת הקיימים היום בעולם.

ד"ר תמי בן ידידיה, המדענית הראשית של החברה, ציינה במסגרת הכתבה כי "ראינו תוצאה של דם משנת 2011 שהגיב ברמה מאוד משמעותית כנגד וירוס חדש שלא היה קיים בתקופת הניסוי. זה כאילו היה לנו משקפיים לראות את העתיד".

ביונדווקס נסחרת כיום לאחר העלייה בשווי של 56 מיליון שקל. לפני מספר חודשים ביצעה גיוס הון בבורסת ארה"ב ושם גייסה למעלה מ-10 מיליון דולר אשר ייאפשרו לממן את ההתקדמות הקלינית של החברה בשנים הקרובות ללא צורך בגיוס הון.

בכתבה נחשף גם כי החברה עומדת בפני ניסוי גדול באירופה ונמצאת במגעים עם חברת תרופות גדולה לייצור המוני של התרופות. הניסוי שהחברה מתכננת באירופה הינו במימון אירופאי וצפוי להיערך בהונגריה. הניסוי יכלול 222 חולים בגילאי 18-60. התוצאות של הניסוי צפויות להתפרסם במהלך הרבעון השלישי של שנת 2016.