"ממשלת 'עליביבי' אישרה את מתווה הגז בחודש הרחמים"

תגובות זועמות באופוזיציה לאישור מתווה הגז ■ ח"כ כבל: "שידע כל שר שהצביע בעד המתווה שלא תהיה לו מחילה" ■ הרצוג: "כל החלטה על מתווה הגז הקיים היא חתימה על הקרח"

איתן כבל / צלם: תמר מצפי
איתן כבל / צלם: תמר מצפי

הממשלה אישרה היום (א') ברוב קולות את מתווה הגז כאשר שר הכלכלה אריה דרעי החליט לבסוף להצביע בעד, ואילו השרים חיים כץ, משה כחלון ויואב גלנט לא השתתפו בהצבעה בשל ניגוד עניינים.

התגובות הזועמות באופוזיציה לאישור המתווה לא איחרו לבוא. "השרים אישרו היום הקמתה של מפלצת כלכלית הגדולה על מדינת ישראל", אמר ח"כ מיקי רוזנטל (עבודה). "אישור 'מתווה הגז' ע"י השרים היום מקדם את הקמתו של האיום הכלכלי הגדול ביותר על הדמוקרטיה הישראלית, תאגיד ענק שיהיה חזק ממנה ויוכל בקלות לקנות פה רגולטורים ופוליטיקאים", לדבריו.

רוזנטל המשיך ותקף את איש העסקים יצחק תשובה: "את הכוונות של תשובה לא צריך לנחש. הוא כבר קנה רגולטורים ואנשי שלטון בתום תפקידם הממשלתי. גם הכתב הבכיר נדב פרי ואנשי תקשורת נוספים כבר עברו לעבוד אצלו. אישור מתווה הגז בממשלה היום הוא אישורו של השלב הבא , הקמת מפלצת כלכלית שגדולה על מדינת ישראל. לתשובה ו'נובל אנרגי' יהיו כל כך הרבה אמצעים ומונופול הגז יהיה כה דורסני, שהוא יוכל לקנות את המחליטים וסוכני המידע בעודם בתפקידם".

יו"ר האופוזיציה ומפלגת העבודה ח"כ בוז'י הרצוג מסר בתגובה כי "כל החלטה על מתווה הגז הקיים היא חתימה על הקרח. ממשלה בראשותי תחליט על מתווה גז הוגן והגון לאזרחי ישראל שיכלול פיקוח על המחירים ויבטא דאגה אמיתית לעתידה של מדינת ישראל".

ח"כ איתן כבל (העבודה) אמר כי "כמה סימלי שדווקא היום ראש חודש אלול שהוא חודש הרחמים והסליחות, מאשרת ממשלת עליביבי את מתווה הגז. שידע כל שר שהצביע בעד המתווה שלא תהיה לו מחילה ולא תתקבל סליחתו על מעשיו! כל ההצגה וכל התפאורה היא רק לכבודו של השר אריה מכלוף דרעי - הוא כמובן נלחם כאריה כדי שייפול לבסוף ולא בכבוד על סעיף 52...".