אלביט מערכות תמכור תותחים ב-27 מיליון דולר למדינה באסיה-פסיפיק

אלביט תספק לכוחות הצבאיים של אותה מדינה, שפרטיה לא נמסרו בשל סירובה להיחשף, מערכות ארטילריה מתנייעות, עמדות פיקוד, עמדות תצפית קדמית ואמצעים להרכשת מטרות

עסקה שנייה לאלביט מערכות   לאספקת תותחים מתקדמים לאותה מדינה באסיה-פסיפיק: היום (א') דיווחה החברה הביטחונית-ציבורית שבבעלות איש העסקים מיקי פדרמן כי תמכור מערכות ארטילריה ומערכות שליטה ובקרה ב-27 מיליון דולר לכוחות הצבאיים של המדינה הזרה. מדובר במערכות ארטילריה לטווח הארוך מסוג ATMOS.

באלביט מערכות אמרו היום ל"גלובס" כי המערכות יסופקו למדינה בתוך כשלוש שנים, לאחר שלאחרונה הושלמה אספקתן של כל המערכות שהוזמנו ממנה במסגרת העסקה הראשונה שנחתמה בשנת 2011. ההיקף של העסקה הקודמת עמד על כ-50 מיליון דולר.

במסגרת העסקה החדשה תספק אלביט מערכות לכוחות הצבאיים של אותה מדינה, שפרטיה לא נמסרו בשל סירובה להיחשף, מערכות ארטילריה מתנייעות, עמדות פיקוד, עמדות תצפית קדמית ואמצעים להרכשת מטרות. זאת, תוך העמדת פתרון המאפשר אינטגרציה של כלל המערכות.

מערכת הארטילריה מותקנת על פלטפורמה גלגלית, דבר שמשפר את יכולת הניוד והגמישות המבצעית שלה, את זמן התגובה של הכוחות ואת יכולת השרידות של הצוותים שמפעילים אותה.אלביט מערכות נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום המערכות הארטילריות, בעיקר בזכות היכולת לשפר משמעותית את יכולות הדיוק של מערכות אלה. יכולותיה בתחום זה התפתחו במיוחד מאז שרכשה את סולתם בשנת 2009.

בעבר מכרה החברה מערכות דומות גם למדינה באפריקה, וחתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם הודו לפיתוח של תותח שישמש את כוחות הצבא שלה.

ירידה במכירות לצפון אמריקה

בשבוע שעבר פרסמה החברה את הדוחות שלה לרבעון השני של השנה, ולפיהם הכנסותיה עלו ב-7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. המכירות שלה ברבעון השני לאסיה-פסיפיק היוו כמעט 30% מכלל מכירותיה באותה תקופה לאחר שזינקו בכ-82% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו בכ-215 מיליון דולר. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו המכירות של אלביט מערכות באזור זה בכ-390 מיליון דולר.

לעומת העלייה המרשימה בהיקפי הפעילות שלה באסיה-פסיפיק, ברבעון השני של השנה חלה ירידה של 5.5% במכירות של אלביט מערכות לצפון אמריקה ובישראל, היא רשמה ירידה של כמעט 12% במכירות.