תראפיקס מנסה למנוע סיום ההסכם עם חברת הקנאביס לארה פארם

זאת על רקע חילוקי דעות לגבי המשך ההשקעה מצד תראפיקס במפתחת התרופות שמבוססות קנאביס

ביומד / צילום: רויטרס
ביומד / צילום: רויטרס

חברת תראפיקס , הנסחרת בתל-אביב לפי שווי של 20 מיליון שקל וכן בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב, הודיעה היום (א') כי קיבלה בקשה לביטול חד-צדדי של הסכם ההשקעה מול חברת לארה פארמה, המפתחת מכשיר הולכה ותרופות מבוססות קנאביס.

לארה פארמה טענה, כי התרשמה שתראפיקס לא תבצע בה השקעה נוספת. תראפיקס מצידה טוענת כי אין לה מחוייבות להשקיע עוד, אלא אם תעמוד לארה באבני-הדרך הנקובות בחוזה. לדברי תראפיקס, לארה סובלת כעת בקשיים בפיתוח הפורמולציה של המוצר, האתגר העיקרי של הפיתוח שלה. בכל זאת מתנגדת תראפיקס לביטול החוזה. על-פי ההסכם המקורי בין החברות, תראפיקס הייתה אמורה להשקיע בלארה 1.5 מיליון דולר בהתאם לעמידה באבני-דרך.

תראפיקס עברה בשנים האחרונות תהפוכות מסחררות, הן במיקוד העסקי והן ברמת ההנהלה והמשקיעים. בעבר נקראה נסווקס ועסקה בחיסון לשפעת הניתן דרך האף, בתחום האלצהיימר ובתחום הצהבת בנגיפית, כל זאת כשהייתה בשליטת חברת ביומדיקס הבורסאית.

לאחר כניסת צוות משקיעים בראשות דוד נאוה, בעבר בכיר בבאייר העולמית וד"ר אשר שמואלביץ', אשר על שמו רשום אקזיט אחד לבוסטון סיינטיפיק ועוד מספר סיבובים כושלים בבורסה בתל-אביב, התבייתה החברה על תחום הקנאביס. לאחרונה רכשה החברה רישיונות פיתוח לשני מוצרים נוספים בתחום, הנמצאים בשלבים ראשוניים, ועל רקע זה הצהירה היום כי האובדן של לארה לא צפוי לפגוע בה. בעלת המניות העיקרית בחברה היא קבוצת יסלזון של בנימין יסלזון, בעבר מבעלי פרומדיקו. מניית תראפיקס עלתה מתחילת השנה ב-115%.