נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית דסק"ש זינקה 9.7%

ירידות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ באסיה סין צנחה ביותר מ-6% ■ דסק"ש ומניות הגז עדיין במוקד

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בעליות שערים, בניגוד למגמה בבורסות אירופה ובוול סטריט, ולאחר שהבורסה בסין נפלה היום ביותר מ-6%. מניות הגז ומניות הסלולר המשיכו לרכז עניין. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

 

ברקע למסחר עדיין דיווח הלמ"ס מלפני יומיים על צמיחה זעירה של 0.3% ברבעון השני, זאת לעומת צמיחה בשיעור של 2% ברבעון הראשון ו-6.2% ברבעון הרביעי של 2014. בסיכום המחצית הראשונה נרשמה צמיחה של 2.6%.

המסחר בוול סטריט מתנהל היום כאמור בירידות שערים, בצל החשש מפני האבטה כלכלית וסערה חדשה בבורסות בסין, שנפלו היום בשיעור חד. הסוחרים ממתינים לאירוע המאקרו הגדול של השבוע בארה"ב - פרסום פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב. המשקיעים ינסו לדלות כל פרט מידע שיכול להעיד האם הבנק המרכזי יעלה את הריביות בספטמבר או ידחה את ההחלטה לדצמבר, בעקבות ההחלשות המתמשכת של הנפט והתחזקות הדולר.

 

מניית דסק"ש זינקה אתמול בחדות בבורסה בת"א והמשיכה לבלוט גם היום, על רקע המיזוג המתגבש של חברת אדמה בבעלותה של דסק"ש, לתוך חברת ההדברה הסינית סנונדה.

מניות הגז - אבנר , דלק קידוחים ורציו - המשיכו לרשום ירידות חדות גם במסחר היום, לאחר שהממשלה אישרה את מתווה הגז. עוד לא ברור האם שר הכלכלה דרעי יבחר להפעיל את סעיף 52 בחוק ההגבלים העסקיים ולכפות את ההסכם או שהממשלה תצטרך לקבל את אישור הכנסת למתווה.

בזן דיווחה כי הושלם השלב של המכרז המוסדי המוקדם של הגיוס במסגרתו התקבלו התחייבויות בהיקף של כ-400 מיליון שקל. הגיוס יתבצע באמצעות הרחבת 2 סדרות אג"ח (סדרות ה' ו-ו'). במכרז המוסדי נרשמו ביקושים בהיקף כולל של כ-650 מיליון שקל.

חילן דיווחה על זינוק של 222% בהכנסות הרבעון השני ל-292.4 מיליון שקל, ועל עלייה של 83.3% ברווח הנקי ל-15 מיליון שקל.

הכנסות אקסלנז ביוסיינס ברבעון השני הסתכמו בכ-3.1 מיליון שקל, גידול של כ-19% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה צימצמה את ההפסד הנקי הכולל לכ-4.4 מיליון שקל, בהשוואה להפסד כולל בסך 8.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.