StoreDot מגייס 18 מ' ד' מסמסונג, רומן אברמוביץ' ומשה חוגג

חברת הסטארט-אפ הישראלית פיתחה יכולת טכנולוגית להטעין סמארטפון ב-30 שניות

רומן אברמוביץ' / צלם: רויטרס
רומן אברמוביץ' / צלם: רויטרס

חברת StoreDot הישראלית, שפיתחה יכולת טכנולוגית להטעין סמארטפון ב-30 שניות, הודיעה על גיוס של 18 מיליון דולר מחברת Norma Investments של האוליגרך רומן אברמוביץ', קרן סמסונג ונצ'רס וקרן סינגולריטים הישראלית של משה חוגג. בסך הכול גייסה החברה 66 מיליון דולר עד היום.

אף ש-StoreDot מוכרת בעיקר מהפיתוח שאמור לשנות את החיים של כולנו ולאפשר לנו ליהנות מהסמארטפון שלנו לאורך היום, בלי להמתין זמן רב להטענה מלאה שלו, הגיוס הנוכחי מיועד דווקא לעולם שמחוץ למכשירי המובייל.

במסגרת חטיבה חדשה ונפרדת שקמה בתוך StoreDot, החברה מפתחת יכולות הטענה מהירה של רכב חשמלי בתוך חמש דקות.. הטכנולוגיה בבסיסה נשענת על עקרונות דומים של הטענה מהירה של סוללת הסמארטפון אך מביאה פתרון מקיף ורלבנטי לשוק המכוניות והרכבים החשמליים.

היכולת העתידית להטעין רכב חשמלי בחמש דקות עשויה לקרוץ ללא מעט יצרניות כלי רכב ובהמשך גם לצרכנים עצמם בניגוד לאפשרות הקיימת שמצריכה הטענה מלאה שאורכת מספר שעות. כחלק מהכיוון החדש שבו שמה החברה חלק ממשאביה, היא מתכננת להכפיל עד סוף השנה את מצבת כוח האדם בחברה.

"החטיבה החדשה של רכב חשמלי בחברה היא התפתחות טבעית של טכנולוגיית FalshBattery, שיועדה במקור לתחום הסמארטפונים", אמר ד"ר דורון מאיירסדורף, מייסד ומנכ"ל StoreDot. "הגיוס הנוכחי מקרב את החברה להגשים את החזון שלה לעתיד שכולל הטענה מהירה. ביחד עם השותפים האסטרטגיים שלנו, החברה תאיץ את הבאת טכנולוגיית FlashBattery לעולם הרכבים החשמליים".

הגיוס הנוכחי נחשף למעשה בראיון שהעניק מאיירסדורף למגזין G של "גלובס" בינואר השנה. "אין לנו עדיין אבטיפוס לרכבים החשמליים, אבל יש לנו כבר מספר משקיעים שרוצים לפתח מיזם שיתעסק רק בתחום הזה. אני לא מוכן להכניס את זה לתוך החברה, דבר שעלול לפגוע לי בפעילות עבור הסמארטפונים. מהסיבה הזו, המשקיעים אמרו שהם ישימו 20 מיליון דולר שיהיו מיועדים רק לתחום הרכבים החשמליים".

מאיירסדורף הסביר אז כי "המטען הכי מהיר היום לרכבים חשמליים הוא של חברת Tesla ולוקח לו חצי שעה להטענה מלאה של הרכב, מה שמספיק לכ-160 ק"מ. אנחנו נוכל לעשות זאת בתוך מספר דקות ולמרחק כפול של 320 ק"מ".

באשר לפיתוח הסוללה לסמארטפון של החברה ציין אז ואמר כי "החידוש שלנו ב-StoreDot הוא שבאנו ואמרנו שנכון, אנחנו לא יודעים לשפר את צפיפות האנרגיה, אבל אנו יודעים לעשות את זה מהר יותר. הסוללה אולי תיגמר מהר, אבל אני אציע לכם לטעון אותה במהירות בכל מקום, למשל בסניף של מקדונלדס או של סטארבאקס בזמן שמשלמים בקופה", הסביר בראיון שהעניק למגזין G של "גלובס".

"הסיבה לכך שאנחנו מצליחים במקום שחברות אחרות לא הצליחו בו עשרות שנים, היא שאנחנו מסתכלים על הנושא בגישה אחרת", הוסיף אז מאיירסדורף. "הלב של מה שאנחנו עושים הוא המצאה של חומרים חדשים למוצרים שלנו, ולא התבססות, כמו שאר העולם, על חומרים קיימים ועל ניסיונות לשפרם. החלטנו שאנחנו רוצים לפתח מולקולה שיודעת להסיע יונים באופן מהיר יותר. זו מתודולוגיה שאף אחד לא פועל בה בתחום שלנו. המקום היחיד שבו עובדים בשיטה הזו הוא בביוטכנולוגיה, וזה נעשה עבור פיתוח תרופות. אנחנו שוברים את הכללים, וההתלהבות בעולם מהטכנולוגיה שלנו היא מטורפת".