"צלב המוות" מתקרב לסין ומאותת על גל ירידות מתמשך

התבנית הטכנית המכונה "צלב המוות" נוצרת כאשר הממוצע נע 50 ימים חוצה מטה את הממוצע נע 200 ימים ■ "צלב המוות" מתקרב במהירות למדדים הסינים 

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

בשבועות האחרונים שוק המניות הסיני התאפיין בתנודתיות חריפה שהתגברה לאחר שהממשל הסיני ביצע פיחות חד ביואן במטרה לבלום את ההאטה הכלכלית. האינדיקטור הטכני המכונה "צלב המוות" מתקרב במהירות לשוק המניות הסיני ועלול להצביע על כך שהירידות החדות יימשכו גם בטווח הארוך.

תבנית "צלב המוות" בשיטת הניתוח הטכני, נוצרת כאשר הממוצע נע 50 ימים חוצה מטה את הממוצע נע 200 ימים. ע"פ הנתונים האחרונים, במדד שנחאי המרחק בין הממוצעים הנעים עומד על 398 נקודות ואילו במדד ההנג סנג ההפרש עומד על 108 נקודות. "צלב המוות" מאותת כאמור על מגמת ירידות מתמשכת.

אנגוס ניקולסון, אנליסט בחברת IG מארקט, מציין כי אם הממשל הסיני לא ינקוט בצעדים נוספים ויתערב בשוק ומדד שנחאי ימשיך להיסחר מתחת ל-4,000 נקודות, "צלב המוות" עלול להיות משמעותי מאוד.

שוק המניות הסיני, שהתייצב לפני שבוע בעקבות הצעדים האגרסיביים שנקט הממשל בסין, חזר לצנוח השבוע לאחר שרשויות הרגולציה הסיניות אותתו כי הן עלולות לשחרר מעט את התמיכה בשווקים. מדד ה-Shanghai Composite איבד ביום שלישי 6% וביום רביעי צלל ב-5% לפני שסיים בטריטוריה חיובית.