האירו התחזק בעוד 0.3%; "סיכוי גבוה יותר לביצוע הרחבה"

הדולר מנגד נחלש בכ-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.874 שקלים ■ האוצר ביצע היום עסקת גידור מסוג דולר-שקל בהיקף של 60 מיליון דולר ■ בגוש האירו פורסם היום נתון מאקרו חיובי

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

הדולר משנה כיוון היום ולאחר עלייה חדה בימים האחרונים נחלש המטבע האמריקאי בכ-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.874 שקלים. האירו מנגד ממשיך להתחזק ונשערו היציג נקבע על 4.355 שקלים - עלייה של כ-0.3%.

בעולם מתחזק האירו בכ-0.2% לרמה של 1.125 דולרים.

ממשרד האוצר נמסר היום כי החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, ביצעה השבוע מספר עסקאות גידור. לראשונה, בוצעו עסקאות אירו-שקל, כמו גם דולר-שקל, על החוב במטבע החוץ של מדינת ישראל. היום בוצעה עסקת גידור מסוג דולר-שקל בהיקף של 60 מיליון דולר. עוד בוצעו השבוע עסקת דולר-שקל בהיקף של 280 מיליון דולר ועסקת אירו-שקל בהיקף של 100 מיליון אירו.

באירופה פורסם היום מדד מנהלי הרכש המשולב (למיגזרי הייצור והשירותים) של חברת Markit. המדד רשם עלייה באוגוסט לרמה של 54.1 נק' לעומת 53.9 נק' ביולי. "מדובר באחד הנתונים הטובים לגוש האירו בשנים האחרונות", נמסר מהחברה.

סין ממשיכה להפיק נתוני מאקרו מאכזבים. היום פורסם כי מדד מנהלי הרכש של Caixin לסקטור התעשייה בסין ירד באוגוסט לשפל של 6 וחצי שנים ועומד על 47.1 נק' לעומת 47.8 נק' ביולי. קריאה מתחת ל-50 נק' מצביעה על התכווצות בפעילות.

כלכלני בנק אגוד מציינים בסקירתם השבועית כי "נתון התמ"ג המאכזב לרבעון השני בישראל הוביל את הדולר להתחזק מול השקל מרמה של 3.77 שקל לדולר לרמה של 3.88 שקל לדולר, כאשר בסיכום שבועי השקל נחלש מול הדולר ביותר מ-1.5%. נתון זה מחזק את האפשרות שבנק ישראל יאלץ להתערב".

"להערכתנו ישנו סיכוי גבוה יותר שבנק ישראל יבצע הרחבה מוניטארית מאשר יוריד את הריבית שגם כך נמצאת היום ברמה אפסית. צעד זה יוביל ככל הנראה להמשך התחזקות הדולר מול השקל בטווח הקצר. נקודת תמיכה הינה 3.84 שקל לדולר ונקודת התנגדות עומדת על 3.97 שקלים לדולר. בעולם התחזק הדולר מול מטבעות השווקים המתפתחים, אך נחלש מול האירו, כאשר השבוע אישר הפרלמנט הגרמני את הסכם החילוץ עם יוון, אך טרם ברור כיצד יחולק סכום החילוץ בין המדינות המלוות. נקודות תמיכה קרובה הינה 1.0834 דולר לאירו ונקודת התנגדות עומדת על 1.1369 דולר לאירו".