רגע לפני התיקון בשווקים: קרנות אג"ח גייסו כ-240 מ' ש'

בשבוע שעבר נמשכו הפדיונות בקרנות הכספיות שהסתכמו בכ-240 מיליון שקל ■ המגייסות הבולטות: קרנות אג"ח כללי עם 240 מיליון שקל והפודות הגדולות – קרנות אג"ח מדינה עם 420 מיליון שקל

קרנות / צילום: טינקסטוק
קרנות / צילום: טינקסטוק

שבוע המסחר האחרון התאפיין במגמה מעורבת, שהתבטאה בירידות שערים במדדי המניות על רקע הירידות שנרשמו באירופה ובארה"ב. כמו כן, נרשמו מימושים גם במדדי אגרות החוב הקונצרניות אל מול עליות במדדי אג"ח ממשלתי.

הקרנות המסורתיות סיכמו את השבוע עם פדיון של כ-80 מיליון שקל - ירידה של כ-35% בקצב הפדיונות לעומת השבוע הקודם. מתחילת החודש הקרנות המסורתיות רשמו פדיונות של כ-210 מיליון שקל, המתחלקים לפדיונות של כ-270 מיליון שקל בקרנות המנוהלות אל מול גיוסים של כ-60 מיליון שקל בקרנות המחקות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', רשמו בשבוע שעבר גיוסים של כ-240 מיליון שקל - עלייה של כ-80% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם. מתחילת החודש קרנות אג"ח כללי בראש טבלת הגיוסים, עם כ-610 מיליון שקל.

עוד לפני הטלטלה הגדולה בבורסות, הקרנות המנייתיות רשמו גיוסים של כ-40 מיליון שקל - צניחה של כ-60% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם, שהתחלקו לגיוסים של כ-100 מיליון שקל בקרנות מניות בישראל וגמישות ולפדיונות של כ-60 מיליון שקל בקרנות מניות בחו"ל. מתחילת החודש, הקרנות המנייתיות גייסו כרבע מיליארד שקל, כמחצית מסכום זה נותב לקרנות המחקות.

אגרות החוב הקונצרניות נסחרו בשבוע שעבר במגמה שלילית - מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו ירידות שערים של עד כ-0.5%. בהמשך לכך, מדד קונצרני כללי סיכם את השבוע עם מימושים קלים בלבד. קרנות אג"ח קונצרני רשמו גיוסים של כ-90 מיליון שקל המצטברים לכ-240 מיליון שקל מתחילת אוגוסט. רוב הגיוסים נותבו אל הקרנות המחקות בדגש על תל-בונד בריבית משתנה.

למרות התשואות החיוביות זה השבוע השני באפיק הממשלתי, קרנות אג"ח מדינה המשיכו לאבד נכסים, אם כי בקצב הנמוך ב-15% לעומת השבוע הקודם. הפדיונות הסתכמו בכ-420 מיליון שקל וכ-1.3 מיליארד שקל מתחילת החודש.

הקרנות הכספיות רשמו פדיונות של כ-240 מיליון שקל - עלייה קלה בקצב הפדיונות לעומת השבוע הקודם. מנגד, נרשמו גיוסים של כ-80 מיליון שקל בקרנות השקליות בסיכום שבועי וכ-260 מיליון שקל מתחילת החודש. עיקר הגיוסים בקרנות שקליות עם ריבית משתנה.

למרות הפיחות שנרשם השבוע בשקל אל מול הדולר והאירו ועליות במדדי אג"ח ממשלת ארה"ב, קרנות אג"ח בחו"ל המשיכו בשבוע שעבר לאבד נכסים שהסתכמו בכ-100 מיליון שקל וכ-290 מיליון שקל מתחילת החודש.