פלר: "זה תיקון, לא שינוי מגמה"

מנהל ההשקעות הראשי של UBS בישראל ל"גלובס": "הנתונים הכלכליים בארה"ב ובאירופה טובים" ■ הוא מעריך שדוח תעסוקה טוב בארה"ב יחזיר את הציפיות להעלאת ריבית בספטמבר - "וזה הדבר הכי טוב שיכול לקרות למניות"

קובי פלר, מנהל ההשקעות הראשי של UBS בישראל, מעריך שהירידות היום (א') בבורסה בת"א ובסוף השבוע בשוקי חו"ל הן תיקון ולא שינוי מגמה, ולדבריו בקרוב יתערב הבנק המרכזי של סין באגרסיביות וישיב את אמון המשקיעים.

"זה תיקון, לא שינוי מגמה", אומר פלר ל"גלובס". "הנתונים הכלכליים האחרונים שיצאו מארה"ב ואירופה היו בסה"כ טובים ובארה"ב תמונת המקרו אפילו צפויה להשתפר במחצית השנייה של השנה".

פלר קורא למשקיעים שלא להיבהל מההאטה הכלכלית בסין ומעריך שהבנק המרכזי הסיני לא יישאר אדיש להתפתחויות האחרונות. "ההאטה המשמעותית בסין תטופל על ידי הבנק המרכזי בקרוב ותשכנע את המשקיעים שביכולתם לתמוך בצמיחה גבוהה, גם אם מעט נמוכה מבעבר", הוא אומר.

כזכור, גם בקרן המטבע הבינלאומית מעריכים כי ההאטה בסין אינה מתפתחת לפי שעה למשבר. (לסיפור המלא)

הטלטלה בשווקים גרמה לשינוי בציפיות להעלאת הריבית בארה"ב. אם עד לאחרונה דיברו על אפשרות שהפדרל ריזרב יעלה את הריבית בספטמבר, הרי שכעת הציפיות נדחו לדצמבר, לכל הפחות. פלר טוען שהעלאת הריבית תשגר דווקא איתות חיובי לשווקים: "העלאת ריבית בארה"ב זה הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות למניות שם. נכון שההסתברות להעלאת ריבית בספטמבר ירדה והפוקוס עבר לכיוון דצמבר, אולם דוח תעסוקה טוב בתחילת ספטמבר ועדכון חיובי לצמיחת הרבעון השני יחזירו את ספטמבר להסתברות גבוה יותר מהיום".

פלר מוסיף כי "העלאת ריבית ע"י הפד תהווה הבעת תמיכה בכלכלה האמריקאית ותיתפס ע"י משקיעי המניות כחיובית ולא שלילית במיוחד אחרי הירידות האחרונות".