הערכות: ההסדר עם נוחי דנקנר נמצא בשלב מתקדם

גורמים במערכת הבנקאית מציינים כי ברוב הבנקים קיימת נכונות לאשר את ההסדר, וכי הם מחכים לאישור הסופי מבנק לאומי

נוחי דנקנר / צילום: חן מענית
נוחי דנקנר / צילום: חן מענית

האם הסדר חוב עם נוחי דנקנר קרוב לחתימה? על-פי ההערכות, דנקנר קרוב להגעה להסדר עם הבנקים, אם כי ככל הידוע דירקטוריוני הבנקים לא צפויים לאשרו השבוע.

לצורך אישור הסדר החוב, שכר דנקנר את עו"ד ליפא מאיר, שלא ניתן היה להשיג את תגובתו לכך שאכן הושג ההסדר ונחתם. אולם, גורמים במערכת הבנקאית מציינים כי ברוב הבנקים קיימת נכונות לאשר את ההסדר, וכי הם מחכים לאישור הסופי מבנק לאומי.

עוד מעריכים אותם גורמים כי ההסכם טרם הובא לאישור דירקטוריון בנק לאומי, וספק אם נקבע כבר מועד לאישור המתווה שלו.

נזכיר כי החובות של דנקנר נאמדים בכ-900 מיליון שקל דרך החברות גנדן וטומהוק. יחד עם זאת, הסדר החוב נוגע רק להיקף חוב של כ-470 מיליון שקל - אותו החוב שלו ערב דנקנר באופן אישי.

לפי המתווה המסתמן, על-פי הערכות, דנקנר צפוי עד תום 2016 להחזיר 230 מיליון שקל על-פי הפירוט הבא: 40 מיליון שקל ממכירת הבית בהרצליה שאמורה להתבצע תוך מספר חודשים, 70 מיליון שקל באמצעות נכסים אישיים, וההערכות מדברות על רכוש של אביו - יצחק דנקנר ועוד 120 מיליון שקל תזרים הכנסות עתידי שלא ברור מהיכן ומתי בדיוק יגיע.

חובות דנקנר מתפלגים בין הבנקים באופן הבא: פועלים בגובה 150 מיליון שקל, לאומי בגובה 120 מיליון שקל, דיסקונט עם 100,מיליון שקל מזרחי טפחות עם 60 מיליון שקל, קרדיט סוויס בהיקף 40 מיליון שקל ובנק אגוד בהיקף 10 מיליון שקל.