עוד יום סוער באסיה: בורסת שנחאי נפלה 7.6%, טוקיו ב-4%

הבנק הסיני מזרים 23.4 מיליארד דולר לשווקים ■ בורסת שנחאי משלימה את רצף הירידות החד ביותר מאז 2007 ■ החוזים העתידיים מאותתים על עליות שערים בוול סטריט ■ רק אתמול: 2.7 טריליון דולר נמחקו משוקי העולם

משקיע סיני / צילום: רויטרס
משקיע סיני / צילום: רויטרס

על רקע הנפילות בשווקים, ובעיקר בשוק הסיני, הממשל בסין הזרים היום (ג') 23.4 מיליארד דולר לשווקים הפיננסיים בניסיון נוסף לאושש את הכלכלה הסינית. מדובר בסכום הגבוה ביותר שהוזרם לשוק הסיני ע"י הבנק המרכזי מאז ינואר 2014 ובניסיון להתערבות נוספת בשוק המט"ח כדי לבצע פיחות במטבע המקומי. הבנק המרכזי גם מכר אג"ח ממשלתיות בהיקף 60 מיליארד יואן (כ-10 מיליארד דולר).

בורסת שגנחאי ננעלה בירידות שערים חדות של 7.6% לשפל של 8 חודשים, הנפילה הרציפה החדה ביותר מאז 2007. בשאר השווקים התהפכה המגמה והבורסות בטוקיו ובהונג קונג ננעלו בירידות שערים ניכרות. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים חדות בסיומו של יום מסחר תנודתי במיוחד, וכעת מאותתים החוזים העתידיים על עליות שערים בניו יורק. רק אתמול נמחקו משוקי העולם שווי המוערך בכ-2.7 טריליון דולר, מבלי להחשיב את הנפילות שנרשמו בסוף השבוע האחרון.

הממשל הסיני לא מצליח לעצור עד כה את החששות באשר לבריאות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, או לשכנע כי הדיווחים אודות הכלכלה הסינית שקופים ומלאים. ההחלטה לגרום לפיחות של המטבע המקומי, היואן, שלחה גלי הדף עולמיים באשר למצבה האמיתי של כלכלת הענק.

הניסיונות עד כה לאושש את השוק, כולל איסור על מכירה בחסר של חלק מהמניות, חיוב חברות מדינה לרכוש מניות ועוד - לא צלחו.

 

"אלה מכירות של פאניקה ועניין של ביטחון. הממשל הסיני לא ייכנס להציל את השוק שוב כי זו מפולת עולמית. זה לא יעבוד הפעם", ציינו הבוקר ב-Huaxi Securities.

"השורה התחתונה היא שהעולם עדיין לא מצוי במקום רע. הנתונים הפונדמנטליים לא רעים כפי שמשתקף בכותרות. זו רק שאלה של האם אתה רוצה להיכנס עכשיו לשוק או להמתין להתייצבות", ציינו בשלוחה האוסטרלית של בנק קרדיט סוויס.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]